Tuesday, May 8, 2012

106 masker.....

Jeg har endelig fået gang i min orange cardigan. Først manglede jeg en ledig p4 - efter oprydning og optrævling i UFO'er var den klaret.


Dernæst passede maskeantallet ikke - 106 masker kunne altså ikke nå hele vejen rundt om livet på mig uanset hvor meget jeg trak vejret ind! Jeg læste og læste på den opskrift, blev ikke klogere og nåede endda at skrive en mail til Quince & Co hvor jeg efterlyste rettelser til opskriften.

Det står ellers klart og tydeligt: Begin ribbed neckband, og sidst jeg så efter var det et godt stykke mellem taljen og halsen.... Den strikkes altså oppefra og ned, og dermed passer maskeantallet jo fint. Goddaw med et økseskaft. Det tog 2 dage at finde ud af det!

Garnet er blødt som smør - så skønt at strikke i. Det findes også i himmelblåt - måske man skulle?

Hvis man nu trænger til at hvile hovedet........


Sønnen har været hjemme i dag med opkast - bare det nu ikke smitter, for Lise skal holde tøsefødselsdag sammen med en veninde for pigerne i klassen på fredag. Fødselsdagen skal foregå i ponyrideklubben - og de 2 tøser glæder sig frygteligt! De har begge fødselsdag om vinteren, men hvis fødselsdagen skulle holdes i en ridehal, ville vi gerne have lidt plusgrader. Det er nu ikke fordi det føles specielt varmt udenfor. Sol, sol kom igen......

5 comments:

Lis said...

Griner højt, Gitte - har du virkelig overset, hvor den starter henne ? Du er jo mit strikke idol.... tsk tsk... Nå. men du får jo så rettelser til cardiganen og der står jo sikkert det samme som du fandt ud af.

Det bliver da sjovt at holde fødselsdag i en ridehal, sikkert mest for Lise og gæsterne, men også for hestene, for i har vel lavet gulerodslagkage til dem (hestene)

Kh. Lis

Tine said...

Hahaha.
Jeg har lavet nøjagtig det samme, eller det vil sige jeg gjorde det omvendte.
Kunne ikke forstå der skulle slåes så mange masker op, når den skulle strikkes oppefra.
Regnede, og regnede og slog op og pillede op, indtil der var et kvikt hoved Hos Sofies forældre der læste at den blev strikket nedefra ;-D
Bortset fra det, ser den altså rigtig fin ud :-)

Kirsten Amstrup said...

Det er næsten magisk, hvor stor forskel det gør at se en "sag" fra oven og/eller fra neden.:-) Godt, at du fandt frem til den rigtige synsvinkel. Det ser ud til at blive smukt arbejde, god fornøjelse med det.

Berit said...

Sådan går det, når man læser det, man TROR, der står...

Du er vist ikke den eneste, som har prøvet det.

Men hvor ser den lækker ud!

Uldbegavet said...

"Det er ikke til at se hvad der er opad eller nedad eller udad eller indad eller hvad"? Jeg kom lige i tanke om Osvald Helmuts sang, da jeg læste om dine kvaler. Godt du fik løst opgaven, for den ser ud til at blive god.