Friday, February 6, 2009

Et langt projekt / Første fødselsdagsweekend

Troede at jeg kunne strikke det kombinerede halstørklæde og hue til Lise på en uges tid. Nu har jeg strikket på den med mellemrum i de sidste 3-4 uger, og - jeg må igen indse, at halstørklæder tager tid, fordi de skal være lange!!! Mangler 30-40 cm mere, så er jeg færdig.

Lise og jeg er hjemme i dag. Kl. 13.30 henter vi hele Sørens klasse - 21 børn. De skal med hjem og fejre Sørens 10 års fødselsdag. I morgen er det 10 år siden at han blev født i en snestorm ;-)

Søren har instrueret i hvordan dagen i morgen skal starte med fødselsdagssang på sengen og morgenbord. Senere kommer Sørens gode ven helt tilbage fra dagplejen og hans lillebror til fødselsdag. Vi skal en tur i biografen. Søndag tror jeg bare at vi skal slappe af......

Begge unger har fødselsdag i februar, så der er mere i vente. Vi holder stor samlet fødseldagsfest for gudmor og venner efter vinterferien.

9 comments:

Anonymous said...

Det ser ud til at hue/halstørklædet er fast arbejde, men en sjov idé. Tillykke med Søren. Vi er også gået ind i fødselsdagsmåneden og skal have fejret både mor, far, datter, mormor og oldefar i denne måned. Ha' en god dag.
Berit

Pernille said...

Tillykke med sønnen og rigtig god fornøjelse med fejringen. Lises hue/halstørklæde ser skøn ud, dejlige farver. :o) Ha' en rigtig god weekend.

Fru Kahr said...

Tillykke med Søren. Jeg håber, han får er rigtig god fødselsdag.

Samtal från min trädgård said...

Tillykke med sönnen, de plejer at vide, hvordan de vil have det i den alder! Södt halstörkläde og hue og ikke forglemme en söd model!

Helle said...

Flotte farver der er valgt. Halstørklæder er en af de ting jeg sjældent laver, netop fordi de skal være lange og, synes jeg, er lidt kedelige at strikke. Tilykke me Søren, tænk at vi virkelig har haft snestorm engang.

nynne said...

håber I får et par dejlige dage-tillyke med ham

Strikkeheksen said...

Tillykke, tillykke - håber I får en rigtig god fødselsdag :-)

Lises hue/halstørklæde er da bare så sej, sikke flotte farver, så pyt med at det tager lidt tid :-)

Irene said...

Til lykke med Søren! Håber I får en dejlig fødselsdag. Hvor er hue/halstørklædet blevet flot! Hun ser også glad ud - Lise :-)

Tine said...

Tillykke med ham.
Jeg håber at han har haft en rigtig god dag.
Fik du lavet kiksekage til ham? ;o)