Wednesday, April 8, 2009

Sol og regn

Dagen slutter som den starter - overskyet og med lidt regn, men ind imellem har det været en pragtfuld dag. Vi har tilbragt hele eftermiddagen i haven, og jeg har det som jeg altid har det efter de første par gange i haven - jeg er "for kort bag til". Det er "havemusklerne" der er vækket til live.
Morgenen startede i fred og ro, for ungerne sov længe, med strik på avissweateren til Jørgen. Nu er det lige før jeg også begynder at tro på at den bliver færdig til tiden.

Jeg tror ikke, at vi før har været på dupperne i haven så tidligt. Der er luget i det meste af haven, og højbedene er næsten gjort klar til såning. Purløg, timian og jordbærrabarber titter fint frem.

En lille dame læser Alt for Damerne ;-)

Lige om lidt er det tid til familiens nye ynglingsprogram - "Spise med Price" på DR2.

9 comments:

Nette said...

Åh, hvor skønt. Gid det var mig, der havde så fine højbede. Jeg håber virkelig på, vi kan få lavet vores i år, sådan vi kan begynde at så kartofler til næste år.

Skønt ned et dameblad ind imellem havearbejdet. :-D

Samtal från min trädgård said...

Hvilken have! Jeg er fuld af beundring, og hvilken dame som läser, ja det skal begyndes i tid med det som til noget skal bli!

Irene said...

Den ser godt ud din have:-) Vi er også startet lige så stille. Michael har nemlig først fået ferie i dag.

Helle : said...

Py ha Gitte min have muskler er heller ikke lange nok, men jeg må jo tage lidt af gangen. Sikke en skøn have i har, dejlige højbede, så er det til at holde orden.

Ja hende kan du ikke lyve dig fra :-))

Tine said...

Jeg sidder og hepper på dig, så du når at få trøjen færdig :-)
Hep Hep!

Sikke nogle dejlige havebilleder.
Du er godt nok nået langt!
Mon ikke havemusklerne bliver længere hvis du bliver ved? :-)

Strikkeheksen said...

Hold da op, hvor ser det også net og fint ud :-)

Jeg har aldrig været i tvivl om, at du nok skal nå den avissweater ;-)

Gitte said...

Hej Nette - Vi er også meget glade for højbedene. Det er nu Jørgens værk - absolut ikke mit ;-)

Hej SFMT - Hun hyggede sig ;-)

Hej Irene - Det er så hyggeligt at have tid til haven.

Hej Helle - Det hjælper efterhånden på haven. De første par år var der megen "bar jord", og så kommer der godt nok ukrudt. Højbedene er dejlige ;-)

Hej Tine og Lene - Det går derudaf. Mangler nu kun ½ ærme...

Tine - Jeg er sikker på at havemusklerne får en passende længde i løbet af Påsken ;-)

Ulla V. said...

Skønt billede af Lise midt i sin dameblads læsning (og lige så fint med benene over kors). Åh, ja tiden flyver... :0))

Jeg tager hatten af for Avis trøjen. Den må blive elsket med al den energi og kærlighed der er lagt i den - selvom du ikke altid har været vild med at strikke den ;0)

Gitte said...

Du har ret - Ulla - hun ser helt voksen ud der, midt i læsning af blad og med benene over kors. Heldeigvis er hun stadig "mors pige" ;-) med masser af kys og kram.

Uha - Ulla - jeg håber den bliver god, synes bare den ser lidt underlig ud i størrelsesforholdet mellem ærmer og bull.....