Saturday, April 11, 2009

Test-tunika

1 stk. test-tunika til Lise. Hun kan godt lide moden med lidt lange, store bluser til både tights og cowboybukser. (Vi regner med flere tænder på et tids-punkt.....) Det er vist nu jeg skal have brugt alt det lyserøde stof, inden hun bliver for stor. Der er til en mere kombineret med noget hvidt. Blusen blev syet i nat til Columbo. Jeg kan ikke stå for den serie, og det passede fint med at jeg havde stuen for mig selv til også at omfatte symaskinen....... Det er jo ikke til at finde sytid inde om dagen i dette fantastiske vejr.

Mønsteret er fra Ottobre design, vinter 6/2008. En kjole, der er ændret til tunika.

Hvad kan en plastickurv ikke bruges til. Her er 2 stykker omdannet til en "basketball bane" ;-)

PS: Nu er jeg færdig med ærme nr. 2 på Jørgens trøje, men er igang med at trævle nr. 1 op - Det var for bredt..... ÆV, æv, æv, æv.

12 comments:

Irene said...

Den er rigtig sød den lyserøde tunika. Du har dit hyr med den avissweater, men den bliver nok færdig på et tidspunkt - det er i hvert fald et kæmpearbejde.

Helle : said...

Den ser bare sød ud til hende, og ja på et tidspunkt gider hun ikke lyserødt mere. øv hvor er det surt med det ærme, men mon ikke det er umagen værd.

Jeg syntes at det lille tørklæde var et rigtig hygge hækletøj ;-)

Mariann said...

Hvor surt med det ærme. Har også lige trævlet ærmet op på min "Olive", så stor forståelse herfra :-)
Sød tunika !

Gitte said...

Tak Irene. Tror der bliver produceret et par tunikaer mere.
Det var en god beslutning at trævle op. Ærme 2 ser meget mere rigtigt ud.

Tak Helle. Hun er begyndt med at sige at blåt er hendes ynglingsfarve, meeen den holder vist ikke helt vand endnu.


Tak Mariann - Godt med en lidelsesfælde.......

Karin Grøn said...

Dejlig tøsekjole til sommeren med et par shorts eller en nederdel under. Jeg kommer til at tænke på en gammel revyvise, der hedder " Det eneste jeg ønsker mig til jul- er to ny tænder!" når du nu nævner det med tænderne. De kommer nu nok

Sylvia said...

Så søt en tunika. Og ja, du må få brukt opp den rosa fargen nå som hun godtar den. Plutselig er det andre farger som opptar en pige, og da sitter du tilbage med altfor mye rosa stoff!!!!
Ser dere har et nydelig vær i DK nå. Det begynner å hjelpe seg her også...heldigvis!!

Tine said...

Sikke en sød tunika.
Der er vist mange søde mønstre i det blad.
God ide at få brugt det lyserøde stof.
De ændrer så hurtigt mening med den slags.

Krydser stadig fingre for din sweater. :-)

Samtal från min trädgård said...

Du har helt ret i det med det lyseröde, lige pludselig er det kun sort, som er inde, og der stod jeg med en hel stak pastelfarvede strömper og bluser...!!! Men det er flotte ting, som du får lavet.

nynne said...

det er en meget fin tunika du har fået syet. Glæder mig til vi ses i Solbjerg

Strikkeheksen said...

Hvor er det en fin tunika og jeg må sige, jeg beundrer dit engagement - at sidde og sy til en sen Colombo ;-)

Gitte said...

Karin - 2 kan nok ikke gøre det. Det er nærmere 6 stk. ;-)

Hej Sylvia - Godt at foråret også er kommet til dig ;-)

SMFT - Sort er allerede en meget fremtrædende farve i Lises garderobe.....

Hej Nynne - I hvor dejligt at vi snart skal ses ;-)

Hej Lene - Jo - man må jo gøre noget for sagen, når det nu ikke lykkes at komme forbi symaskinen i dagtimerne ;-) Solen trak for meget.

Gitte said...

Tine - Jeg strikke på ribkanten i det sidste ærme ;-) Juhuuuuu....