Friday, December 24, 2010

Glade jul, dejlige jul

- engle dale ned i skjul - en med vest og en med sjælevarmer.

Årets julebillede af ungerne ;-) Det er svært at holde Søren til familiehyggen. Han sniger sig ind på værelset til Play Station. Vi lokker med alt lige fra familiefilm til slik, og det lykkes da også af og til at få han ind i stuen.


Søren - den dejlige fyr - i sin nye vest, der blev færdig i går aftes.


Dagen i dag er rolig hos Familien Jensen. Vi sover længe, spiser morgenmad, tager tøj på for at gå op til kirken og ligge kranse på kirkegården til min familie. I år lykkedes det også Lise og jeg at få plads i kirken til julegudstjeneste. Det var rigtig mor/datter-hygge. Mændene forsvandt hjem med hunden og frokosttjansen.

Nu er det eftermiddag. Ungerne har fået "stadstøjet på". Jørgen og jeg er fortsat i arbejdstøjet. Der skal steget and og flæskesteg. Jeg skal igang med at koge risengrød - ungerne spiser risengrød - Jørgen og jeg Ris a la Mande.

Vi går som altid rundt om juletræet og pakker gaver op inden aftensmaden, således der er god tid til at nyde Jørgens altid dejlige julemad. Sådan har vi gjort siden Søren var helt lille, og det fortsætte vi med nogle år endnu indtil Søren og Lise har fået "en passende størrelse".

Rigtig god jul til jer alle i blogverden.

4 comments:

Lin said...

Hav en rigtig glaedelig jul og tak for i aar.

Eva said...

Glædelig jul til dig.

Britt said...

Rigtig glædelig bagjul! Herligt billede af dine unger - min søn har det på helt samme måde med sin PS3, men heldigvis kan han lokkes ud til lidt hygge....

nynne said...

Hvor ser han flot ud - ham Søren. God ide med en vest til sådan en stor dreng.