Friday, March 25, 2011

Møguge - ihvertfald næsten...

På en måde har det være en "møg-uge" og på den anden side har det sådan set været en rigtig dejlig uge. Uddybning kommer.

Mandag glemte jeg koden til mit dankort. Jeg stod i kantinen på mit arbejde og var fuldstændig blank. Jeg fatter det simpelthen ikke. Med alle de transaktioner det kort har været udsat for, burde koden været ætset ind i hjernen. Det er den ikke. Nyt kort er bestilt.

Tirsdag opdager jeg at jeg har tabt mit gamle sølvarmbånd, som jeg har arvet fra min svigermor. Jeg har ledt, ledt, ledt og ledt. Ringet rundt til alle de steder jeg har været i den sidste uge. Men - pist væk er det. P..! Det har virkelig bragt mit humør ned på nulpunktet. Jeg har det altid på, så hvornår det lige er smuttet af (og hvordan!) det ved jeg ikke. Jen kan se på bloggen at jeg havde det på mandag d. 14. marts.


Bortset fra det, så har det jo været en uge hvor cykelsæconen for alvor er sat ind, og det er jo absolut positivt. Lise og Søren har været super glade, og da jeg kom hjem i aftes med ungerne efter skolefest var hjemmet som blæst - der var ryddet op alle vegne og vasketøjet var lagt sammen. Jo - det kan godt betale sig at lade manden være alene hjemme.

Blog er det slet ikke blevet til (undskyld for de manglende kommentarer). Strik - en smule - jeg har mest ledt over alt. Jeg strikker på Cecilia-vesten. Ribkanten strikkes på pind 2½, så den tager tid. Jeg er næsten færdig med den, og så regner jeg med at resten bare går derudaf.....

Her i formiddag arbejder jeg hjemmefra. Lise skal først møde kl. 10. PC'en er tændt og kaffe er lavet. I ovnen bages boller. Søren og hans klasse mødes i dag efter skole til rundbold. Det er 3 piger, der har arrangeret. Søren rakte med det samme fingeren op, og meddelte at hans mor garanteret gerne ville bage boller. Og selvfølgelig vil hun det.

God fredag.

10 comments:

Sylvia said...

Uff, det er leit når noe man har fått og er glad i, mistes. Både armebåndet OG koden til kortet!! Jeg håper armbåndet dukker opp når du minst aner det.
Jeg har en tendens til å miste èn ørepynt.....og hva skal man med kun èn tilbage?
Jeg så en av dine venninner hadde strikket Cecilia-vesten. den var riktig flott. Det må vel være vennen til Cecilia.kjolen??
Ja, det er greit når ungene har sagt JA på våres vegne til å bake. Hvor mange ganger har jeg ikke opplevd det, kvelden før, at jeg skal bake til klassen!!!
Ha en riktig fin weekend, det fortjener du nå, Gitte. Knus

nynne said...

Åh altså Gitte
Havde nær sagt pyt med dankort koden - det kan da fikses. Men armbåndet er da noget slemt møj.
Jeg har faktisk ikke brugt mit armbånd hele vinteren, fordi jeg er så bange for at komme til at "tage" det med af når jeg tager vanter af - og på den måde miste det.

Hyggeligt med en langsom morgen til dig og Lise - og rart at høre at jeg ikke er den eneste der skal bage til en hel klasse. Ved ikke med Søren, men mine unger syntes det er "blæret" at være dem hvis mor gider at bage til alle :-)
Rigtig god weekend på tros
Nynne

Irene said...

Øv hvor er det ærgerligt med dit armbånd, som jeg beundrer hver gang vi er sammen. Men skal vi ikke håbe, at det dukker op et eller andet sted i huset - hvor du slet ikke har tænkt på at lede. Sådan er det i hvert fald tit med mine ting:-)
Din Cecilia vest ser fin ud. Får helt lyst til at prøve den igen, men pind 2 1/2 - pyha:-)

Lise said...
This comment has been removed by the author.
Lise said...

Jeg har også prøvet det med dankortet - mit problem var bare, at jeg stod på en tankstation, bilens tank var storset tom, og kokden var væk!

Jeg havde 100 kr i pungen, men man kunne kun betale med kort.

Håber du finder armbåndet, det ville bare så ærgeligt, hvis det forsvandt for evigt.

God weekend.

Lin said...

Ja ham Soeren kender dig hihi.
Der der med koden kender jeg alt til. Det er nemlig ogsaa sket for mig engang. Saadan et flash altzeimer der lige visker en del ting ud. Det er pokkers ubehageligt.
Cecilia, glaeder mig til at se din. Jeg skal koebe garn til baade kjole og vest naar jeg kommer hjem.
Haaber dit armbaand dukker op igen.

Lis said...

Håber du finder dit armbånd igen.
Det ser rigigt smukt ud dit strikketøj, så det er da en af de gode ting der er sket i denne uge, samt at huset er ryddet op, som ved et trylleslag.

God week-end

Kh. Lis

Lykke said...

Hvor ærgeligt med armbåndet, håber virkelig for dig at det dukker op lige pludselig!
Cecilie vesten er bare så fed, glæder mig til at se den færdig ;-)

Anonymous said...

Øv Gitte. Håber du finder dit armbånd. Det med dankortet kender jeg til, derfor har jeg nu, klog af skade, camoufleret min kode i min mobiltelefonbog. Jeg er også i gamg med Ceciliavesten, måtte på en pind 2 før at strikkefastheden passede :-(( God weekend til dig.
Mona

Berit said...

Uha, sikke et par slemme oplevelser. Brandærgerligt med armbåndet. Håber, du får det tilbage.

Håber, weekenden har løftet ugen lidt.