Thursday, September 1, 2011

Cardigan i smuk dyb mørkeblå

Et af de nye projekter - Katharine Hepburn Cardigan fra bogen Lace Style.

Det er et projekt, der tager tid. Foreløbig har jeg strikket på ryggen i ca. 1½ uge. Jeg strikke på p3½ med to tråde 28/4 Uld/Cashmere fra Garnudsalg.dk. Jeg tror det er tæt på at være mit ynglingsgarn.

Jeg har lige indkøbt bøger for knap 800 kr. - og denne gang er dette ikke strikkebøger. Jeg begynder på Erhvervsakademi Århus på tirsdag i næste uge - på skemaet står Erhvervsøkonomi.
Årsag: Jeg laver næsten ikke andet end at arbejde med tal på arbejde, men er fuldstændig autodidakt. Så jeg glæder mig til at få lidt mere basisviden.

Der vil nok komme lidt mindre (færdigt) strik her på kanalen....... Jeg vil ikke starte den første time med at tage strikketøj op - må hellere lige se de øvrige an først. Forestiller mig at jeg er den absolut ældste på bænken - og den eneste med strikkelyster - nu får vi se.

Og så kan jeg iøvrigt læse lektier søndag eftermiddag sammen med Søren og Lise.

14 comments:

Ulla V. said...

Den er smuk den cardigan du er i gang med, Gitte. Du er virkelig en ørn til mønster strikning.
Jeg synes at du er nået utrolig langt på 1½ uge!

Og så beundrer jeg din gejst for at lære endnu mere om tal - det er altid dejligt at lære nyt synes jeg. Men hvor er jeg bare ringe til tal...

Hav en rigtig dejlig weekend. Jeg håber at der bliver en ledig stund eller to til at løfte strikkepindene. :))

Ann said...

Flot cardigan!
God arbejdslyst på bænken.

nynne said...

Det er s sejt Gitte - respekt !
Tror lige den cardigan bliver dig !

Lis said...

Smuk Cardigan!

Held og lykke med at lærer at gå i skole igen. Det er så hyggeligt, synes jeg.

Kh. Lis

Gitte said...

Tak Ulla. Den der er mest overrasket er nok mig selv, for tal har heller ikke været min stærke side. Jeg var bedst til sprog. Og hvad laver jeg så i dag ... :-)

Tak Ann, Nynne og Lis - jeg glæder mig.

Irene said...

Katherine Hepburn cardiganen er bare så flot. Sikken en fin blå farve - det er da ikke én af de farver du plejer at bruge:-)

Kludemutter said...

Endnu en lille fin sag fra din hånd ;)
Lydder spændene med den nye uddannelse ;)
Meget ændres jo ældre vi bliver ;)

Yt

Berit said...

Lækker og sød cardigan. Tag lige den bog med på Fanø, ik'!?

Held og lykke med den nye uddannelse. Jeg er jo også startet med sprog og endt med tal, selvom det var det sidste jeg kunne forestille mig, men sådan kan det jo gå :-)

Kisser said...

Jeg vil ønske dig rigtig god fornøjelse med studiet. Det er et herligt fag. Et af yndlingsfagene hos mig :-)
Meget smukt mønster i K.H.trøjen.

Lin said...

Totalt sejt at du saadan smider dig paa skolebaenken igen. Og da du jo er multitask klarer du baade studier strik og blog med en finger. Godt gaaet Gitte.

Lin said...

Hov, jeg glemte helt din cardigan. Meget flot og stilren. Ja, det garn er hammer laekkert.

Strikkeheksen said...

Gitte, du er en engel, men mailer lige til dig senere, når jeg har fri ;-)

Den bliver skøn din KH :-)

Anonymous said...

Held og lykke med de faglige udfordringer. Jeg er sikker på, at du kommer til at klare dig fint.
Og så kan jeg fortælle, at strikning er noget af det bedste, når man er til økonomiforelæsninger ;)

Anonymous said...

Flot cardigan du er i gang med.
Held og lykke med dit studie

Mvh Maibritt