Sunday, June 30, 2013

En dejlig lørdag - fødselsdagsfest

Lørdag startede Berit bilen - kørte en opsamlingsrunde i Århus og ved frokosttid landede vi (Berit, Birgitte, Tine og jeg) i Aalborg sammen med Dorte - til fødselsdagsfest hos en Strikkeheks - og en strikkeheks der efter skole og eksamen virkeligt trængte til strik, strik og strik :-)


Vi havde en skøn eftermiddag og jeg tog en masse billeder - mest af mad. Det var en super lækker frokost med salat, frikadeller, kartoffelsalat, tapas, ost og hjemmebagt brød. Vi spiste og spiste.




Strikkes skulle der jo også - de billede må I kigge på her, her og her.

I haven har Lene en lyserød Hyld - den blev jeg altså helt facineret af. Sådan en er nødt til også at være i min have. Tænk hvis man kan lave lyserød hyldeblomstsaft?


Så kom turen til desserten: Mandelbund med mascarpone creme (flødeskum, mascarpone og marinerede jordbær) - Uha det var lækkert!


Tusind tak for en dejlig dag - Lene og I andre :-)

Jeg brugte strikketiden lørdag eftermiddag til montere Sadie (næsten - mangler lige det sidste), der efterhånden har ligget længe i strikkekurven!!



7 comments:

Sylvia said...

God morgen Gitte.
For et herligtapasbord dere fikk servert hos Lene. Mmmmmj jeg elsker å sitte lenge til bords og bare spise, snakke og hygge.
Det var godt sjalet er blitt brukt, jeg var veldig i tvil om fargen......men jeg synes også den går godt til blå jeans og hvit overdel feks.
Jeg har gått tur med hunden vi passer. Det er så hyggelig å ha han her. Han er såååå snill, og jeg vil savne ham når han flytter hjem igjen.
Her er det meldt fint vær i dag, så jeg vil sitte utendørs og montere den fine korall- jakken min, så den endelig blir ferdig.
Din røde jakke er bare helt flott, og jeg ser den kan passe til meg også :)
Ha en fin søndag.

Tine said...

Tak for en rigtig dejlig dag.
Det var som altid, super hyggeligt :-)

Strikkeheksen said...

Det kan jeg leve højt på længe - tak, fordi I gjorde det til sådan en dejlig dag :-)

Jeg tænker bare, jeg har brug for MERE :-)

Citronmoster said...

Hvor ser det hyggeligt ud, mine tænder løber i vand over al denlækre mad. Sød trøje :)

Helle said...

For et deilig bord dere var invitert til. Ikke rart om dere ikke fikk strikket så mye med så mye godt å velge mellom..

Din Sadie ser stadig like spennende ut. Venter spent på at den skal monteres ferdig. :)

Lea said...

Din Sadie er vel nok flot, Gitte!!!

Ser ud til at have været en fantastisk fejring af Lene, der i den grad havde fortjent en hyggelig dag i jeres skønne selskab!

Uldbegavet said...

Det ser skønt ud. Lækker mad og hyggeligt selskab ser det ud til.