Saturday, June 28, 2014

Hvad hun købte til Garnstafetten og projekter til montering

Egentlig var jeg ret beskeden til Garnstafetten - nok mest på grund af at garnlageret hjemme er stort! Jeg har garn liggende fra de sidste 2 besøg på Fanø Strikkefestival, tilbudsgarn fra Butik Himmelblå og meget, meget mere (jeg håber at jeg har "lidelsesfæller" rundt omkring i det ganske strikke/bloggeland?).

Men også fordi at inspirationen først kom efter modeopvisningen (Gudskelov kan man måske sige - jeg sidder med direkte udsigt til mit garn). Egentlig utrolig hvor stor en forskel det gør at se modeller på frem for på bøjle eller billede.

Jeg faldt for denne Onion model da den blev bragt i Hendes Verden (jeg ved at jeg har mønsteret - men hvor? - oprydning tiltrængt). Den var gået i glemmebogen indtil jeg så den hængende i butikken. Resultat blev køb af garn og mønster hos Stof og Stuff:


Tine strikkede strømper af det fineste garn med sølv i til et strikketræf - så det var must have et få sådan et nøgle med hjem. Derudover har Fandango et meget fint udvalg af knapper, og var stedet til at udvælge knapper til en rød trøje.


Alt i alt ganske beskedent - synes jeg :-)

I morgen samles Strikkegruppen hos Mariann til frokost, snak og strik. Jeg glæder mig rigtig meget. Jeg burde kun medbringe monteringsarbejde - jeg har 3 bluser/trøjer, der bare venter på at blive sat sammen:


Sommerbluse med hulmønster fra Boheme Strik:


Kim Hargreaves Cardigan - Gabriela med knapper fra Fandango (Jeg glemte selvfølgelig at få trøjen med - men jeg tror de passer i faven):


Den hvide sommerbluse, som er en kombination af fantasi og inspiration fra Nordiske Masker:


Og så har jeg en sommerbluse - endnu en Kim Hargreaves model (Jasmine) som jeg "næsten" strikkede sidste sommer - jeg mangler stort set kun et ærme! Det ærger mig at jeg ikke strikkede begge ærmer på en gang, for det er svært at huske hvad jeg gjorde sidste sommer - ihvertfald når det drejer sig om en lille ærme:


Den burde jeg kunne strikke færdig i aften - og så er der 4 modeller til hæftning.

Jeg har nu mere lyst til at slå op til et eller 2 nye projekter.........

6 comments:

Berit said...

Hele fire projekter klar til montering. Det tror jeg aldrig ville ske hos mig! Mest fordi, at jeg ikke kan vente med at se det helt færdige resultat, så monteringen sker ret hurtigt.
Men som altid er det nogle flotte ting, du har fået strikket!!
Ses i morgen :-)

Anonymous said...

Jeg er overbevist om, at noget garn har godt af at ligge på lager og modne, til det rigtige projekt kommer forbi :)

dqpage said...

Jeg melder mig gerne som lidelsesfælle - tør slet ikke tænke på mit lager :o/ Men det giver naturligvis nogle muligheder udi at vælge ;o)
Sikke flotte ting du har klar til montering. Jeg glæder mig til at se dem når de er klar.

Sylvia said...

Hei Gitte
Jammen har du fått fart i sakene nå. Tenk å ha såååå mye klart til montering på en og samme gang!!! Og detver flotte saker du har strikket også, og veldig sommerlige. Håper det varme været kommer tilbake igjen, så du får brukt dem. Eller har du jo genseren fra det forrige innlegget ditt, som sikkert er perfekt til dagens temperatur (= kaldt) Jeg bor i mine tynne jakker og gensere for tiden :)
Jeg har nå strikket ferdig sønnens Mariusgenser, og har kun monteringen igjen. Samtidig må jeg strikke ferdig hans kjærestes jakke som jeg egentlig startet på først.....
Men ellers ligger flere prosjekter klar til å strikkes.
Ha en deilig helg, og hils dine strikkesøstre til frokost i morgen. Knus

Madam Munch said...

Hold da op hvor har du meget klar til montering. Det er vist ikke det du holder mest af ?
Jeg er meget glad for, at du viser trøjen fra bladet, vi har nemlig garnet i Tind, men har lidt svært at finde egnede modeller. Garnet virker lidt tung. Kan du fortælle mig i hvilket blad modellen findes, når du engang finder opskriften?

Eva said...

Jamen, jamen, så meget du har strikket færdigt.Lidt imponeret er man jo ;)