Thursday, June 26, 2014

Jeg har endelig noget færdigt strik

Stasis Pullover fra Brooklyn Tweed - med småjusteringer: Bredere rib, ingen indtagning til talje og lidt længere end i opskriften.


Blusen er strikket i Knold. Det er absolut ikke et ideelt garn at anvende til Fair ilse (flerfarvet) strik. Den megen spindeuld i garnet gør at det ikke glider så godt på fingrene.
Ville jeg lave noget om, hvis jeg skulle strikke den igen? Ja - ærmerne er meget smalle, og så ville jeg vælge noget andet garn!


Ellers - så synes jeg den er blevet ganske fin. Dog (og det er nok en af grundene til min strikkekrise) - den har været færdig siden starten af maj, men jeg har ikke brugt den fordi den er for varm. Første gang jeg havde den på var i sidste uge til et aftenarrangement i Lises klasse på boldbanen i skolen. Alt det arbejde, og så ligger den i skabet.

Strømper - en standardopskrift, helt enkelt strikket i drops Fabel på p 2,5:


Jeg ville så gerne være god til at strikke strømper - ligesom resten af strikkegruppen. Både Tine, Berit, Mette og Dorte strikker de fineste strømper, så jeg ved hvor jeg kan gå hen for hjælp og inspiration.

10 comments:

Eva said...

Smuk bluse, - og mon det ikke bliver koldere på et tidspunkt?

Britt said...

Trøjen ser dejlig ud, jeg er sikker på du kan strikke de flotteste strømper, men man skal lige starte (siger min veninde, jeg kan nogenlunde strikke dem du viser)

Pernille said...

Din trøje er rigtig flot og sidder perfekt.
Jeg har det lige som dig med strømper - ville så gerne, men får aldrig rigtigt taget mig sammen.

Tine said...

Smuk bluse.
Dejligt at du endelig fik den færdig.
Mon ikke det danske vejr, nok skal blive koldere, så du kan få brugt den noget mere ;-)
Fine strømper.
Man behøver da ikke smarte mønstre, når garnet er så fint :-)
Vi ses på søndag!

Kludemutter said...

Godt den er blevet færdig ;)
Er da for fin til at ligge i skabet ;))
Det med strømperne skal du med din snille sagtens komme efter.

Penille Hjortnæs said...

Hvor ÉR den altså blevet virkelig virkelig flot Gitte!!! Smuk!

Sylvia said...

En kjempefin genser du har strikket!!!! Jeg synes den ser helt perfekt ut, jeg.
Du kan kanskje slenge den over skuldrene istedetfor å ta den på, så varmer den sånn passe.....? Ellers kommer det nok saktens tider hvor du kan ha den på hele tiden!!!!
Å strikke sokker er gøy, og litt kjedelig når den andre sokken skal strikkes. Jeg holder jo på med et par hver mnd, og har glemt at juni snart er over...gisp! Jeg kan også strikke to par neste mnd, tror du ikke? ;)
Ellers har jeg en venninne som strikker mange sokker, og jeg kan bare nevne for henne at jeg ønsker meg....så kommer det et par i gave. Moské du kan gjøre det til søndag, når du er sammen med Strikkesøstrene igjen???? :)
Ønsker deg en kreativ sommer, Gitte. Jeg nyter solen på terrassen i dag, som jeg har fri . Knus

Unknown said...

Hvor er Stasis blevet flot og elegant. Tillykke med den …..

Madam Munch said...

Den har jeg også haft kik på. Hvor er den blevet flot, og den sidder perfekt på dig.
Godt du fik gang i pindene igen, så hænderne ikke ligger og keder sig i skødet.

Ellen said...

Som altid, smuk og elegant strik fra dig. God weekend.