Saturday, March 14, 2015

Fanø garn langt om længe på pindene!

Der er så mange projekter, jeg har lyst til at slå op til, og sidste møde i "Strikkesøstrene" gav ekstra idéer og blod på tanden. Kristina havde bogen "Islandsk strik" med - og jeg har garn der passer til en florlet kjole.... Men mere om det senere - for dette indlæg handler om at jeg i længere tid har kigget meget alvorligt på garn købt på sidste Fanø Uldfestival. Jeg har for længst indset at jeg skal være varsom med at indkøbe garn uden planer. Alligevel sneg der sig 4 nøgler uld/cashmere/tweed med mig hjem. Lækkert smukt garn, som så har ligget på hylde. Nu bliver det konverteret til "Sort is" fra Annette Danielsens nye bog. Jeg var ved at give op efter 2. pind - det var en træls første mønsterpind på et helt nyt strikketøj, der slet ikke ville glide. Men så! Jeg tror det bliver godt, og det bliver en perfekt trøje under mit Løvfaldssjal.


Er det en overspringshandling - jo da! Jeg skal have sjalet klippet op så jeg kan få strikket kanten færdig, og jeg skal have monteret og strikket kanter på "Fiskekutter". På den anden side er der jo ikke noget der hedder "skal" i denne afdeling! Det er og skal være ren lystbetonet strikkeglæde som driver værket.


Tidlig forår i stuen. Vores Troldhassel sætter alm. hasselgrene fra roden. Dem klippede jeg af og satte ind i stuen til børnenes fødselsdagsfest. En spand, småsten og noget vand. Nu har vi forårsgrønne grene.

Det skønne solskin, som varmer godt i stuen, giver mulighed for åbne døre til terassen. Det nyder Bastian. Han kigger ind engang imellem som for at sige "Kommer I ikke ud". Det burde jeg også gøre, men i dag har jeg fundet en bog frem, sat mig i en lænestol med udsigt til sol og have, og lige om lidt skal jeg gøre klar til at tage afsted til tøsefødselsdag.


En tur i Kvickly - og sørme om de ikke havde Slyngler og Stanglakrids på tilbud til kr. 100. Et rigtig godt tilbud på en næsten nyudgivet bog! Den kom med hjem, og aftensmaden er planlagt ud fra bogen.
Jeg har næsten alle Sif Orellanas bøger. De er fuld af dejlige madopskrifter, fine billeder og små historier.


En reklame på en bus: " Hår fjerning og Rynke Behandling"
Forslag til bedre reklame (synes mere jeg har brug for): "Hår behandling og Rynke fjerning" :-)

Håret har iøvrigt lige fået tur - klip og lidt farvede striber. Kommer hjem til manden:
Gitte: Hvad synes du?
Jørgen: Om hvad?
Gitte: Mit hår?
Jørgen: Øhhh - er du blevet klippet? Det kan da ikke være ret meget......

11 comments:

Strikkeheksen said...

He, he - jeg er sikker på du ser godt ud med dit nye hår :-) Jeg er begyndt på Skinner-kjolen i håndfarvet silkeuld fra Marianne Svit - se dét kan da også kaldes lagergarn :-) Og hvad med det lækre garn jeg fik af jer til min 50-årsdag? Hmm, det venter stadig på det helt rigtige projekt :-)
Jeg er sikker på din sorte is bliver rigtig skøn i det garn :-)

Anonymous said...

Hei Gitte
Jeg kjenner meg så godt igjen med det å kjøpe garn uten prosjekt. Jeg har noen kg liggende fra div. danmarksturer, festivaler ol. Men så er det ligsom alltid noe annet som frister, og garn til det må kjøpes inn.
Jeg kom hjem fra jobb i går med posen full. Men detver garn til en Mariusgenser, til min bonussønn , som fikk gavekort til jul. Det er altså en julegave jeg skal igang med.
Jeg er sikker på at du er fin på håret. Menn ser jo ikke engang om man har gått ned noen kg!!!! ( ikke at jeg har det.....de er vel heller kommet på. Og nåde til den som nevner det!!!)
Det er så morro å komme over et billig kjøp. Sist jeg kjøpte en billig bok, var faktisk en strikkebok til 400kr som var satt ned til 150kr. Og det er en nyyyydelig bok. Både i bilder og oppskrifter.
Her bakes det i dag. Har nettopp bakt scones , og nå skal jeg igang med pizzabunner.
God lørdag. Klem

Sylvia said...

Hvorfor ble jeg anonym?
Sylvia

Lin said...

Ih de maend haha. Men kom du hjem med en lyseroed hanekam og skaldede sider kunne det vaere...... haha.
Hvor ser det godt ud med de troldhasselgrene. Naesten som at faa sommeren indendoers ikk???
Sort is i lagergarn bliver helt perfekt, det er jeg sikker paa. Garn og pinde gaar ikke galt i byen naar de vaelger at havne hos dig.

Uldbegavet said...

Jeg havde en veninde der fik en total makeover fra top til tå inklusive nyt tøj. Da manden så hende sagde han: "nåh du har fået nye sko".

Det lyder som et godt projekt til dit lagergarn. Jeg glæder mig til at se den. Du har ret i, at det er farligt at købe uden at have et bestemt projekt i tankerne, det er sådan man får startet et alt for stort garnlager, kan jeg godt skrive under på.

Pernille said...

Dejligt at få brugt noget fra lageret.. Jeg kender alt for godt at falde over noget lækkert garn og ikke helt have planer, men på et tidspunkt kommer der jo en ide. Glæder mig til at se din sort is.
Hvor er det et pragtfuldt billede af bastian der titter ind fra foråret :-)
God weekend

Tine said...

Garn må gerne ligge og modne ved du nok :-)
Og pludselig kommer det rette projekt til garnet.

God ide med hasselgrenene. Det ser godt ud.

Tror såmænd også at Per kunne komme med samme bemærkning efter en klipning ;-)

Håber du har haft en god frokost hos Helle i dag :-)

Helle : said...

Uha ja det der med lagergarn er en grim ting, jeg forsøger også at indskrænke mig til, at det for det meste kun bliver strikkekit der kommer med hjem !

Unknown said...

Vil da sige at du var ret så uheldig da du skulle til fiberfest.
Dejligt med et godt køb man bliver glad for og til billige penge.
Hihi mænd og hår klipning på os damer, min man ville have sagt det samme.

Helle said...

He he, akkurat som å høres min mann. Selv når jeg hadde klippet nesten 15 cm på lengden i fjor høst ...

Å kjøpe garn eller teketiler uten planer Gjør jeg helst ikke lenger. Jeg har et stort lager av eksklusive fibre uten planer... Men, det hender jo at man går på en aldri så liten smell.

Prosjektet høres flott ut, så var det også et eksklusivt garn som antageligvis bare har ventet på det rette prosjektet. Og viktig, det er ingen SKAL, strikking er og bør være lystbetont. 😊

Bacon Recipes said...

Great rread