Monday, March 30, 2015

Strikketræf med brunch og en stribet "Fiskekutter", der begynder at ligne noget.....

Lørdag mødtes vi hos Berit til Brunch. Det var en lille sluttet før Påske-kreds, bestående at Helle, Mariann og jeg der mødte op.



Birgitte kom også - sådan lidt op ad dagen. Hun troede at det først var søndag, så hun gik glip af det dejlige brunchbord som Berit havde lavet - men kom dog til småkagerne og eftermiddagskaffen.



Da jeg kom troede jeg også at jeg havde taget fejl af datoerne, for jeg både ringede på og bankede på og intet skete der. Der var heller ikke rigtig biler på vejen, så jeg var næsten på vej hjem, inden jeg besluttede mig for at banke ekstra hårdt på. Og så blev der åbnet. Berit og Mariann havde siddet og snakket og havde ikke hørt mig (sagde de.....).


Desværre trænger min venstre arm til strikkehvilke, så jeg brugte lørdagen på at montere og hæfte tråde på "Fiskekutter", der nu kun mangler kanter og på at hæfte tråde på et par Ginger til en veninde. Helle fik tørklædet, jeg har strikket i samme garn i julegave. Farven er slet ikke god til mig.


Det tog tid at komme ind, og det tog også tid at komme hjem. For selv om der ingen biler var på vejen da jeg parkerede, var jeg omringet af biler, da jeg skulle hjem - ca. 40 cm var der foran og bag min bil. Helt ærligt! Jeg måtte ind og banke på hos Berit (igen), og så ventede vi til at hendes mand kom hjem. Han fik bilen kørt ud så let som ingen ting, og så kunne jeg fortsætte hjem. Tøset - jo, men risikoen for buler var altså for stor.......

Lørdag aften kom Lises kusine på Påskeferie. I går tog jeg dem med i Bruuns Galleri hvor de fik tid til selv at løbe lidt rundt - de 2 12 årige tøser. Bagefter gik vi i biografen. Det var lidt noget rod for biografen havde solgt de samme billetter 2 gange. Der sad ihvertfald nogen på vores pladser. Hmmmm - det viste sig så at jeg havde købt billetter til den forkerte dag (i dag....) Jo, jo - Det går rigtig godt her.

I dag vil jeg selv ind til byen. Jeg har en drøm om en sort blondenederdel. Nægter at give 800 kr. for en færdig model bestående af et styk blonde med foer i. Jeg skal en tur i Citystoffer.

8 comments:

Britt said...

Jeg er meget betaget af din fiskekutter, held og lykke med at finde stof til din nederdel

Sylvia said...

Det ser alltid så hyggelig ut på deres strikketreff, Gitte. Godt du ikke dro hjem igjen..... ;)
Jeg ser to røde glasshus i Berits vindu....altså, slike selger vi i butikken. Og de kommer altså fra en Dansk glasskunstner.
Fikk du foressten bildene jeg sendte deg, fra butikken? Jeg ville bare friste deg litt.
Du frister iallefall med din Fiskekutter. Den er altså såååå fin, men i feil farge, hi hi....
To dager igjen på jobb, så er det også min tur til å holde fri. DU trenger iallefall litt fri, slik som du tuller med datoer.....;)
Ha en riktig fin Påske, Gitte .Klem

Uldbegavet said...

Godt at det lykkedes dig at komme indenfor, for det ville da være synd at gå glip af sådan et hyggeligt strikketræf.
Din fiskekutter bliver rigtig lækker. Jeg havde egentlig forestillet mig at den var større og mere løs i faconen, men den ser ud til at være figurstrikket, hvilket gør den noget mere spændende. Glæder mig til at se den færdig.

Helle said...

Jeg har stor forståelse for at man surrer med datoer. 😊 Her i huset pleier de ofte å spørre om jeg er HELT SIKKER på at det er riktig dato. Min største flause var å sende sønnen i bursdagsselskap en uke for tidlig. Nylig møtte jeg opp på et foredrag en måned for tidlig.... Du er med andre ord ikke alene. Jeg sier bare at jeg passer bare på å gjøre nok plass til det som er viktig i hodet mitt... 😊 God påskeferie.

Eva said...

Haha, - sikke en masse forhindringer og forviklinger. Nå, men bare man kan grine af det, så går det jo.....
God fornøjelse med blondenederdelen.

Unknown said...

Godt det hele ende godt, god mad, hyggeligt selvskab og ingen buller i bilen.
Din fiskekutteren bliver fin, det er også en af de modeller der er på mine pinde pt. Hvad med kanten hvilken farve kommer der, det bliver spænde at se.
Må give dig ret hyggeligt at hilse på i ry, på et af de ansigtet jeg kender så godt her fra blog land.

Strikkeheksen said...

Se det kender jeg ikke mange kvinder som tør at indrømme offentligt - at de ikke kan få bilen ud ;-) Kan lige se situationen for mig, godt du havde strikketøj :-)
Ser ud til I har hygget - jeg glæder mig så meget til maj, Gitte - ih hvor skal vi hygge igennem :-)
Din fiskekutter bliver flot - glæder mig til at se den med røde kanter - jeg er næsten færdig - har lavet kanter - mangler kun halvdelen af sidste ærmer - den er temmelig anderledes, lad os sige det på den måde ;-)
Huller i cykelhjelmen? Jamen tror du så stadig den virker? ;-)

Lin said...

Det er ikke saa'n naar man begynder at tage fejl af tiden haha. Men godt nu naaede det hele. Hvilken film saa I????
Jeres strikke frokoster ser altid saa hyggelige ud. Herligt.