Thursday, September 3, 2015

Rød sommerbluse med snoninger

Mit sommerstrik, der startede på Kreta, har endelig fået ben at gå på. Der var så lidt montering - bare lidt sammensyning under armene ærmerne og hæftning af et par tråde. Alligevel har det taget mig mere end 1 måned at få det gjort. Men bedre sent end aldrig.


Modellen: Det startede som en "Model Fifi" - en top down model, som jeg har strikket 2 gange før, men planen ændrede sig lidt som strikketøjet skred frem. Jeg fik lyst til at fortsætte med snoningerne hele vejen ned, og er rigtig glad for beslutningen. Jeg synes jeg har fået en enkel sommerbluse ud af det. I det hele taget har jeg lavet mange ændringer i forhold til opskriften. F.eks. har jeg slået masker op til en stor størrelse for at få en større bådudskæring. Den råhvide og den grå Fifi sidder meget tæt til i halsen, og det ville jeg gerne lave om på.

Garn: Halsudskæringen har fået en hæklet kan med fint rødt norsk mohairgarn, som jeg synes giver et ekstra pift.


Resten af blusen er strikket af Drops Muskat. Jeg havde kun 6 nøgler, så at der i det hele taget blev en færdig bluse, skyldes søde Susanne, der pakkede alle de nøgler rødt Muskat hun havde, og sendte dem til mig. Tusind tak - Susanne. Man kan faktisk slet ikke se at det er en blanding af 2 indfarvninger.

- Og så cyklede fruen på arbejde.

15 comments:

Lisbeths Verden said...

Så skjønn den var !

Eva said...

Den er da ualmindeligt fin.

Ellen said...
This comment has been removed by the author.
Ellen said...

Som altid en smuk bluse fra dine pinde. Synes den røde er mere elegant med de ens snoninger. Vi ses på Fanø. Har lavet en påmindelse om at grave staude op. Se side 31-33 i Blomsterstrik ;-).

Pernille said...

Den er virkelig smuk til dig - fint med snoninger hele vejen og bådhals. Dejligt når ændringer lykkes så flot :-)

vibstrik said...

Hvor er den bare flot. Skøn farve til dig:-)

Uldbegavet said...

Den er blevet helt perfekt, en dejlig sommerbluse og med en ualmindelig fin pasform, der understreger din flotte timeglas figur.

Det var heldigt at indfarvningerne ikke var så forskellige, som de nogen gange er med Drops garner.

Tine said...

Endnu en smuk sommerbluse fra dine hænder.
Super fine ændringer og dejligt at Susanne kunne hjælpe med garn, så du kunne blive færdig :-)

Sylvia said...

Utrulig flott Gitte. Og du er nå så fin i alt du strikker og syr.
Så morro at du kunne bruke det røde Mohairgarnet til noe........
Jeg sender snart noe til deg. Har hatt det her en uke, men ikke hatt tid til å få sendt det........en dag finner du det i postkassen din.
God helg.
Klem

Strikkeheksen said...

Hvor er den flot, Gitte - og så heldigt, at du lige blev reddet på målstregen mht garn :-) Meget raffineret med den fine mohairkant :-) Her er der under en uge på termin - både mht til Lillesøster og vores nye kattekilling, Bibi :-) Så meget godt i vente :-)

Strikkeheksen said...

.... til termin .... of course ;-)

Lilli said...

Den er både flot og velsiddende :-) smart med den lille kant. Pyh dejligt du kunne få garn...jeg kan godt lide den mere åbne hals du har lavet. Ogi næste uge bliver det jo sommer igen efter denne novemberweekend!!

Citronmoster said...

Den er virkelig flot og både facon og farve klæder dig :)

Irene said...

Den er jeg helt vild med og farven med !

Unknown said...
This comment has been removed by the author.