Sunday, October 25, 2015

3 dage med kage....

Det er ikke ofte (og det er nok ganske godt) at jeg kan "prale" af at havde indtaget kage 3 dage i træk.


Søndagen blev indledt med en løbetur omkring søen og i hundeskoven. Derefter var det tid til samvær med Strikkesøstrene hos Kristina, hvor vi blev forkælet med gode sager fra start til slut. Vi startede med grønsagslasagne, diverse salater og brød. Forlod spisebordet, og gik igang med strik, snak, hjemmelavede trøfler og saltede mandler, for at slutte af med en dejlig æblekage. Kristina havde ud over kaffe og the også forskellige slags kakao. Det var en rigtig dejlig søndag, hvor vi ihvertfald ikke gik sultne hjem.

Tine, Berit og trøflerne:


Tine, Berit, Birgitte og Kristina i et lidt (meget) mørkt billede. På de andre (lysere) billeder laver de sjove ansigter, så de er censureret væk.


Lørdag var vi til 18 års fødselsdagsfest (hvor der var flere slags kage) og fredag aften holdt vi 12½ års fødselsdagfest for Lises (og hendes venindes) klasse på Hørning Ponyrideskole, hvor jeg (ud over at spise kage) også striglede en hest og var med rundt på ridebanen som hjælper til de piger, som ikke er helt trygge ved at side på en hest. Vi gjorde 7 heste klar til pigerne kom, og så underviste Jens i 1½ time - i 2 hold. Derefter var der mad i rytterstuen og lege i ridehallen.


Fra rytterstuen er der udsigt ned i ridehallen. Maden stod klar. Jørgen havde stegt 55 frikadeller. Jeg havde bagt boller, og så var der pasta, grøntsager, og fødselsdagskage.


Lise var til sidst helt oppe at stå på ryggen af en hest. Den hedder Django og er 35 år gammel, så den (og jeg) var rolig nok. Det var nu kun Lise og Ina Maria, der fik lov. De andre nøjedes med at sidde almindeligt på hestene. Det var 4. år vi holdt fødselsdag på rideskole, og det så igen ud som om alle hyggede sig rigtig godt.


Nu tror jeg at jeg vil holde en pause med kagen....... Jeg vil dog IGEN lade masker falde ned i min trøje. Det gik så godt med strikketøjet i dag at jeg glemte at strikke et knaphul!

4 comments:

Eva said...

De knaphuller, de knaphuller.....

Det er dejligt med kage, - men ikke hver dag, så hold du bare en lille pause.

Sylvia said...

Juhuuuu.....det med hest kjenner jeg igjen!!!
Nå gjør Sophia alt på egenhånd, hun går jo på Hestelinjen i år. Og har hatt stallvakt hele forrige uke, ved siden av skolen.
Når hun kommer hjem til helgen, skal hun pusles med.
Det var da voldsomt med kakespising!
Jeg kunne leve på kun kaker tidligere. Nå er jeg litt lei kaker ( faktisk) men sier ikke nei takk alikevel ;)
Det ser så hyggelig ut på deres strikketreff.
Og at du enda en gang har glemt å strikke knappehullet på din trøye, betyr vel at det er turbo på pinnene?
Så må du igang med DINE pulsvarmere! Selv med perler. Jeg har to par med perler jeg har strikket til meg selv.
Min mor ville gjerne ha dem jeg strikker på nå, i lilla, så jeg HYGGER og nyter den medietive syssel.
Nå bor jeg hos mine foreldre fremdeles, og går snart ut døren, for å spasere først 20 minutter, for så 30 min med buss. Ingen trenger å fortelle meg at jeg trenger trim.
Ha en fin uke!!!
Klem

Lilli said...

Sikke nogle hyggelige dage :-) nej det er vist godt den ikke står på kage hver dag.....
Tja hvem kan ikke glemme et par knaphuller....;-)

Unknown said...

Easily, the article is actually the best topic on this registry related issue. I fit in with your conclusions and will eagerly look forward to your next updates. Just saying thanks will not just be sufficient, for the fantasti c lucidity in your writing. I will instantly grab your rss feed to stay informed of any updates. Hot Washed Pet Flakes