Friday, October 23, 2015

En noget større garnkiste - og søde ord.....

Tine har fået sig en lidt større garnkiste. Tillykke til Tine. Jeg glæder mig til at komme på besøg i butikken, og har sat kryds i kalenderen til d. 7. november kl. 12-15 til receptionen hvor der siges farvel til dem gamle ejer og goddag til den nye.


Jeg er igang med den store oprydning i garn og stoffer, da jeg har flyttet lidt rundt på de løse reoler i huset, og faldt over denne planche fra ca. 3. klasse hvor de skulle præsentere en af forældrene. Læs lige den første sætning "Min mor er helt fantastisk" - ikke helt stavet rigtigt :-). Den vil jeg værne om, og tage frem når Lise engang (måske?) bliver en umulig teenager. Jeg er så heldig at jeg har en datter, hvor glasset altid er halvt fyldt - og aldrig halvt tomt - et skønt positivt væsen, der ser muligheder frem for begrænsninger. At hun så også er verdens største rodehoved - det må jeg lære at tage med oprejst pande - for det andet er da meget vigtigere.


Her er Lise i arvetrøje fra kusinen som bare faldt i hendes smag Kusine Julie var på efterårsferie hos os og kom med en masse tøj incl. trøjen, t-shirts og flere fine kjole. Lise ser op til sin kusine, så det gør det ekstra spændende at pakke 2 poser tøj ud. De 2 tøser de hygger altid så godt sammen og der er plads til masser af grin.


Jeg har strikket knaphuller i trøjen, hvor de skal være :-) Dog tog ikke så lang tid af lade maskerne falde ned, og så samle op igen incl. et knaphul. Jeg ved at jeg ville være SÅ irriteret og ærgerlig over det, så jeg kunne lige så godt lave det om.


Jeg har en fridag i dag eftersom det ikke lykkedes at holde helt fri i efterårsferien. Startede med strik, kaffe og en film på TV'et. Dejligt.

7 comments:

Sylvia said...

Jeg er så glad for Tines butikk. Det tror jeg er en drøm som kommer i oppfyllelse for henne.
Og selvfølgelig må jeg ta en tur dit i nermeste fremtid :)
Er det ikke herlig å komme over noe ungene har laget? Jeg synes da den tegning er deg prikk lik!
Og Lise er blitt så voksen nå. Så fin hun er i sin kusines trøye.
Jeg visste at du kom til å fikse det knappehullet Gitte :)
Her er det helg og vin i glasset. Jeg er hos mine foreldre , og skal "passe på" min mor noen dager, da hun er nyoperert, og trenger en ekstra hånd. Jeg skylder dem å gjøre noe tilbake, for alt de har gjort for meg i alle år, og gjør det med glede.
Ha en deilig laaaang helg.
Klem

Eva said...

Tænk at være fantastisk. Den tegning må du værne om.

Det er dejligt, at en god garnbutik i Aarhus nu kan drives videre.

Tine said...

Tak søde Gitte :-)

Hvor er det en sød tegning.
Kan godt forstå du gemmer den et særligt sted.

dqpage said...

Den butik må lige checkes ud, når engang jeg kommer til Århus. Spændende for Tine.
Og hvor har du da bare en sød datter.
Mht ormegravertrøjen, så tager jeg hatten af for projekt knaphul. Jeg opgav på forhånd - en anden havde her på bloggen advaret mig om, at det var svært at få det til at passe med bagkanten, + at det færdige resultat ville blive så tykt, at det var svært at knappe. så jeg valgte at snyde. Men med de rette knapper, og den rette omhu, bliver resultatet garanteret som det skal være. Jeg glæder mig til at se din udgave.

Strikkeheksen said...

Hun er så dejlig en pige, Gitte og jeg er da glad for, at du kan se at der er andre og vigtigere kvaliteter hos hende end at holde orden ;-) Hende har du været heldig med :-) Hun ser så sej ud i den trøje, kan godt forstå, hun er vild med den :-)

Ormegraveren (det er altså et noget ulækkert navn ;-)) bliver fantastisk - dét tvivler jeg slet ikke på :-)

Unknown said...

Sikke en fin tegning du har fået af hende.
Den fortjener at blive passet godt på og få en specæl plads.
Ja det bliver fedt at så dygtig strikker overtager Ingers. Så kan vi i Århus forsætte med at prale med at vi har flere gode og hyggelig garnbutikker som er være at besøg

Lilli said...

Sikke en skøn datter - og et herligt minde at passe godt på. Og dejligt sådan at arve fra større kusiner...det har også altid været et hit her i huset.
Spændende med Ormegraveren...det ser flot ud!!