Sunday, June 15, 2008

Søndagshygge

Jeg havde besøg af Lises mødregruppe i dag og Søren havde en kammerat på besøg, så huset har været fuldt af gæster. Piskede ud i haven i morges, hvor hylden blomstrer fantastisk flot lige nu. Jeg ville lave hyldeblomstsaftevand til børnene. Fik det også lavet, men - hmmm - skal trække 3-4 dage, så det eneste hyldeblomst i dag, var dem i buketten. I øvrigt en dårlig idé - lugten blev i løbet af eftermiddagen som - ja - sur armsved......

Har strikket krave på Cardigan Classic. Har løst problemet med de dobbelte kanter ved at strikke én maske mindre på hver pind - den yderste maske kun blev strikket 1 gang, 2. maske 2 gang osv......, sådan at der dannes en bue. - Indviklet forklaring? Summa summarum - jeg har en dobbelt krave, og "ombukningskanten" (en vrang-pind på retsiden) fortsætter fra kanterne på forstykkerne op i kraven.

3 comments:

Tine said...

Din kant ser rigtig fin ud.
Lige som du snakkede om at den skulle være.

Det med at tage hyldeblomster ind i en vase, har jeg også prøvet.
Ikke nogen god ide :-)

Ulla V. said...

Hvor ser det hyggeligt ud jeres søndagsbord. Det er godt gået at i stadig mødes i mødregruppen...

Trøjen arter sig ser jeg ;0)

Gitte said...

Hej Tine - Er ikke helt tilfreds (men det er jeg vist aldrig ;-). Farveskiftet sort/hvid får kanten mellem trøjen og kraven til at se lidt ujævnt ud, hmmmm måske det kan trækkes lidt sammen, når jeg syr den til......

Hej Ulla - Det er sørme også hyggeligt, vi er "kun" 3 voksne, men snakken går lystigt og børnene hygger sig.

Tja - det går da fremad med trøjen. Håber den bliver god.