Saturday, June 7, 2008

Uld og øl

Blev dybt misundelig over alle indlæggene om Saltum Uldfestival, så jeg søgte på nettet for at se om der kom noget lignende i nærmeste fremtid lidt tættere på. Søgemaskinen - som bestemt må være lavet af en mand - spurgte: Mente du ØL-festival............. Må vist nøjes med besøg hos garnhandlerne - fysisk og på nettet, hvilket ikke er så ringe endda, og så en kold øl på terassen!

Livet er i den grad fantastisk lige nu - hvad har vi gjort for at vi skal have det så godt? Ved godt de snakker tørke, og ringe udbytte af landmændenes høst - og det er selvfølgelig ikke så godt. Men - det er så fantastisk med al den solskin - livet bliver lettere ;-) - alt imens jeg strikker på min uldtrøje til køligere vejr.

Hverdagens puslespil med Lise går også op i en højere end i den kommende uge: Der importeres igen et stk. mormor fra Læsø (Lises venindes). - Og det er bare sagen. Pigerne havde også den glæde tirsdag og onsdag i sidste uge, og Lise ville slet ikke hjem! Hun har allerede en invitation til sommerferie på Læsø - skal bare lige være lidt større.
Vi har "vagten" onsdag og torsdag.

5 comments:

Karina said...

Skønt når tingene går op i en højere enhed og ungerne også nyder selskabet. Fin ulden sag du strikker på - og selvfølgelig får du brug for den på et tidspunkt. Lige nu lever vi bare i lykkelig uvidenhed og vi stor-nyder også det skønne vejr! Vi er heller ikke landmænd.....

Irene said...

Tak for din kommentar på min blog! Jeg kan se du ligesom jeg bor i Århus. Ved du, at der er "Strik-in" ved Musikhuset næste lørdag fra 13-16? Jeg kommer - det kunne jo være sjovt at træffe nogle af dem, man kun kender fra "bloggen" :-)

Tine said...

Jeg kan se at du er kommet igang med din cardigan.
Det ser spændende ud.
Ja, vi nyder også det gode vejr.
Men, det var nu rart idag med lidt skyer. For det har godt nok været varmt.
Ang. margueritter til Yvonne kjole:
Vi har desværre ikke flere små, men de store (ca. 10cm. i diam.) har vi masser af.
Måske Helle har flere af de små, hun fik en stor portion til Nannas kjole.

Gitte said...

Hej Karina - Håber trøjen bliver OK - strikker lidt af gangen og vurderer så hvad jeg skal gøre ;-)
Ja - dejligt når ungerne hygger sig.

Hej Irene - Nu har jeg ihvertfald sat kryds i kalenderen!!! Fandt det på nettet, og lyder som en dejlig måde at tilbringe en lørdag på.

Hej Tine - Jeg må lige spørge Helle - kunne da godt tænke mig et par marguritter til en kjole til Lise. Men - det var nu din kjole jeg tænkte på......... Du skrev at du ikke var tilfreds med halsudskæringen ;-)

Tine said...

Den misforstod jeg :-)

Halsudskæringen er blevet ok.
Jeg trak forsigtigt lidt elastiktråd igennem kanten, så nu sidder den fint.
Men ellers tak for ideen....;-)