Wednesday, August 14, 2013

Sadie med knapper og blå bukser

Da Lene var på besøg tog jeg mig sammen og syede 14 knapper i den røde Kim Hargreaves model "Sadie". Nu hænger den på ginen, og venter på køligere tider, der dog ikke behøver at komme alt for snart. Jeg hepper på et par sommermåneder mere.




Faktaboks: Strikket i Fur uld, som jeg har fået af Lene. Jeg tror det er en blanding af uld og silke. Garnet har ihvertfald en blank tråd. Det har været helt fantastisk lækkert at strikke med, så kommer jeg nogen sinde på Fur, skal der købes garn!
Jeg har strikket en small på p2,5 og p3 med små modifikationer: KH-modellerne er alt for korte i livet til mig, så der er strikket længde på. Derudover har jeg ændret lidt i halsudskæringen. Den er såmænd bare blevet helt almindelig. Ærmerne er til gengæld lidt for lange - jeg kunne have sparet 2 cm - men det er der ikke noget at gøre ved. Og så har jeg købt ialt 28 knapper - de første 14 blev væk.
Der er en fejl på ryggen - et eller andet sted mangler jeg 2 pinde glatstrik..... men det er ikke til at se det hvis man ikke lige ved det.


Buks nr. 3 er kommet ud af symaskinen. Marineblå med en tynd blå streg, der passer lige til sjalet jeg fik af Sylvia. Og med opsmøg forneden.


Stakkels Bastian kom hjem med kennelhoste efter en tur på pensionat, mens vi var i Tyskland. Nu har han det bedre, men han har godt nok hundehostet slemt!

7 comments:

Britt said...

Hvor er den trøje dog sød. Jeg er imponeret over hvor fin og enkel den er og knapperne er så fine dertil.

dqpage said...

Sikken flot trøje !
og jeg kan da godt forstå du lige skulle tage dig sammen til at sy alle de knapper i ;o)
knapper og trøje passer perfekt sammen.

Pernille said...

Sikke en flot trøje i en dejlig frisk farve, men du har ret sommeren må gerne vare ved lidt endu:-)
God bedring til stakkels bastian, han ser ud som han nyder at være hjemme.

Kludemutter said...

Sød cardigan og knapperne er jo tit lige det sidste.
Nu dukker de andre 14 nok op. Er det ikke sådan det plejer at være.
Stakkels lille Bastian ;)

Uldbegavet said...

Fantastisk flot trøje. Skøn model og skøn farve.

Fru Kahr said...

Den er blevet Så flot, og sikke en dejlig farve.

Sylvia said...

Hei Gitte
Jeg prøver igjen......
I dag tidlig skrev jeg en laaaang kommentar hos deg, men gikk ikke gjennom. Nå vil ikke bloggen min oppdatere.
Og spørsmålet du sendte på sms, har jeg sendt deg en Mail på, for telefonen min virker heller ikke.....

En nydelig jakke du har strikket. I den skjønneste farge, selvfølgelig :) og den kan også brukes åpen, så du slipper all kneppingen av knapper ;)
Stakkar Bastian. Hadde jeg bodd i nærheten, kunne han vært hos meg i ferien, så slapp han bli syk på kennelen. Han gleder seg nok ikke til neste gang......uff
God weekend