Sunday, September 28, 2014

Tid til strik

Tidsforskellen fra den ene ende af Århus til den anden er stor. Sådan virkede det ihvertfald i går. Berit havde inviteret til strikkehygge, og Tine ville samle mig op på vejen - dvs. ca. 12.15. Jeg sov lidt længe, tog ud på en løbetur og var derefter igang med gulvøvelser. Klokken blev 11 og jeg havde god tid til morgenmad, en kop kaffe, bad og pakning af strikktøj. Indtil jeg kiggede på telefonen - og til min skræk kunne se at Tine allerede var på vej! Der stod jeg - rød i hovedet efter løbetur og øvelser, svedig og uden morgenmad! Ind til PC'en - havde jeg kigget forkert? Havde Berit inviteret til Brunch? Nej - den var god nok - vi var inviteret til 12.30. Så - Tine kom til hygge hjemme hos mig inden vi tog videre til en dejlig eftermiddag hos Berit, med frokost og hjemmebagt kage til kaffen....

Mariann havde en nystrikket Høstjakke med. Den var så flot! Hun havde lavet småjusteringer til opskriften - bl.a. med halsudskæring og flere masker i starten til ærmerne. En høstjakke står nu højt på ønskesedlen her.

Berit og Tine


Mariann - nu uden blog. Jeg burde have taget et billede at hende i den fine Høstjakke, som ligger over stolen bagved.


Mit strikketøj p.t. (et af dem) - et tørklæde der passer til den nye taske, strikket i tynd uld (en blanding af Isager (sort), Blackhill (råhvid) og noget andet (grøn) - alt fra lager). Tørklædet hedder Pop Spots, og kan købes online på nettet. Det skulle egentlig bare have været sort og grønt, men på en eller andet måde sneg den råhvide sig med. Der kommer en sort blondekant på - når jeg engang bliver færdig. Har mere en 600 masker lige nu.


Jeg var til premiere på Fasandræberne tirsdag. En meget spændende og også uhyggelig film. Den er "lidt" voldsom ind imellem, men der holder jeg mig for øjnene, så - jeg har altså ikke set hele filmen....


I eftermiddag skal jeg til byen med min søn. Han kan overhovedet ikke passe sine bukser fra foråret, og det er ved at være lidt koldt med shorts. Jeg købte bukser til ham i torsdags, men de passer ikke, SÅ han må altså selv med. Han vil helst slippe. Der er ting der er mere interessante at lave end at tage til byen for at købe tøj :-) - Det er meget nemmere hvis mor bare sørger for at der er noget i klædeskabet. Men - det er slut nu. Det er fuldstændig umuligt! 1,90 lang og tynd, og 15 år! Jeg er forlængst blevet til "lille mor"..... Og så må jeg jo tilslutte mig Lene med hensyn til hjælpsomme ekspedienter, især når man har en 15 årig søn, der overhovedet ikke ved hvad han vil have i en tøjbutik. (Han er helt anderledes vågen og interesseret, hvis man tager ham med i Fona, hvor der kan købes spil til Playstation!)

10 comments:

Fru Kahr said...

Ha ha, god beskrivelse af shopping med et drengebarn/ung mand.
Dejlige billeder fra i går. Jeg måtte jo desværre nøjes med strik hjemme på matrikelen.

Gitte said...

Det var rigtigt ærgeligt at du måtte melde afbud - Dorte - du var savnet! Håber du har det bedre/er blevet rask.

Lin said...

Ja Fona traekker mest haha. Kender den. Jeg vil ogsaa helt i garn eller stofbutik en i toejbutik, men men, der er visse ting der bare skal goeres.
Tak for hyggelige billeder af strikkomsammen.

Sylvia said...

Tenk at han har blitt så høy! Men det er flott med høye menn, si det til ham. Han får seg nok en kjæreste ganske snart.....hi hi
Da jeg solgte herretøy, kom det noen ganger noen unge menn med sin mor for å kjøpe tøy. Da bad jeg mor holde seg litt vekk, og så gikk jeg med den unge mann på oppdagelse i butikken, etter nytt tøy. Mor har aldri lik smak som en ung gutt/ mann, så det er best man hører etter hva de egentlig ser for seg.
Ang ekspeditører i butikker, hadde jeg et innslag hos Lene om også det motsatte. Altså vanskelige kunder. Heldigvis er det få av dem, men de finnes, og kan ødelegge en god dag.
Selv prøver jeg å gi den beste hjelp og service, som jeg selv hadde ønsket, med noen ord på veien, så blir det alltid så hyggelig for både meg og kunden.
Neste gang må du vise den høstjakken til Marian. Og ellers ser det som vanlig hyggelig ut på deres strikketreff.

dqpage said...

Også jeg er rigtig spændt på Fasandræberne .. bogen er god.

Tine said...
This comment has been removed by the author.
Tine said...

Jeg syntes du glemte at fortælle, at du selv troede at det var søndag og ikke lørdag ;-)

Tak for en hyggelig eftermiddag og håber at du havde en god aften i Skanderborg.

Strikkeheksen said...

Åh ja, de drenge, de drenge ;-) Sejt tørklæde du strikker på, men på min skærm kan jeg altså ikke se skyggen af grønt?? Nå, men sådan er det jo en gang imellem :-)
Jeg behøver ikke skrive noget om, at I hyggede jer - dét ved jeg jo :-)

Strikkeheksen said...

PS: Selvfølgelig skal vi i Garnudsalg næste gang, du kommer herop, men så bliver det jo nødt til at være en fredag ;-)
Fasandræberne er en makaber bog - tror slet ikke jeg har lyst til at se den på film - uha, det er slet ikke noget for mig ;-)

Anonymous said...

Åh ja, de 15 årige drenge kan godt være lidt tunge i betrækket - min 15 årige er total ligeglad med hvad der kommer på kroppen, hvis bare den ikke fryser! Så shopping i den retning er ikke nem :) Hyggelig strikkedag! :)