Wednesday, October 1, 2014

Blondestrik

Egentlig synes jeg det er utrolig hvad 12 pinde kan frembringe.


Jeg strikker blonde på mit sjal, og jeg hygger mig. Jeg troede aldrig at jeg lærte mønsteret udenad, men nu kører det bare!


Af børnenes gudmor, og min dejlige veninde har vi fået en stor kurv æbler. Der har været gang i presning til æblesaft (uuuhhhmmm), æbler i fryseren til æblemos (smager perfekt til lune boller en sen efterårs- eller vintereftermiddag) og bagning af æblemuffins (lidt er spist - resten er i fryseren til der kommer gæster). Selvfølgelig har vi også spist de dejlige saftige friske danske æbler, og der er stadig lidt tilbage i kurven, der kan nydes.

3 comments:

Sylvia said...

Hei Gitte
For et nydelig sjal du strikker. Og blonden er prikken over i'en. Den minner om blonden på Camomille, der jeg halvveigs i mønsteret kunne det utenat.
Så fint det var med " boblene " i sjalet. Jeg synes fargene også var så flotte!
Epler og alt man kan lage med dem er simpelthen såååå godt!! Desverre er min fryser full, og den er altfor liten. Kanskje greit nok, eller hadde jeg bakt hele tiden, og spist det meste selv.......
Ha en fin dag. Og så er det jo straks helg igjen. Det er min jobbehelg, men nå som vi har så fin butikk, ja, da leder jeg meg over hver dag jeg er på jobb.
Mulig du må ta en tur........
Knus

Lin said...

Aebler fra haven er bare noget af det bedste. Men sikke travelt I har haft for at naa alt det.
Laekkert sjal og helt specielt med de bobler.

Strikkeheksen said...

Ja, det er utroligt :-) Jeg har siddet og undret mig over så forskelligartede mønstre variationer over 3 r og 1 vr kan give ;-) I det hele taget er det jo fuldstændig vildt den variation, der kan skabes udelukkende med r og vr og et par omslag :-) Det bliver et super lækkert sjal, Gitte :-)