Sunday, January 17, 2016

Dejlig selskab og strikkeinspiration på en lørdag

Korrespondancen mellem Lene og jeg har i en lang periode haft overskriften "efterårsstrik" - det lykkedes endelig i går, og sikken en dejlig dag vi havde.


Vi startede med brunch på Cafe Hack, og derefter besøgte vi Tines Garnkiste og Tøndering Strik. Jeg købte ingen garn i går - kun Helga Isagers nye bog "Room 606".


Der blev også til en rundtur i byen, bl.a. med et besøg i Perchs efter the, i en italiensk specialbutik efter et godt stykke ost, og lidt chokolade blev det også til. Jeg havde bagt brød inden Lene og jeg tog ind til byen, så da vi landede hjemme hos mig om eftermiddagen, og endelig kunne finde strikkepindene frem, var der friskbagt brød til osten, the'en og chokoladen. Vi drak "Hvid vinter" en skøn krydret the, der minder meget om en julethe, og som passede perfekt til vejret.


Lene har sammen med Vibstrik et mål om at strikke 12 sjaler og 12 par sokker i 2016. Jeg er hoppet en lille smule med i selskabet - forstået på den måde at jeg har committet mig til 6-7 par sokker og 2-3 sjaler :-) - og med retten til at blive moppet fordi jeg ikke går "all in".

Jeg har ret meget sokkegarn liggende som trænger til at få fødder at gå i. Faktisk slog jeg op til det første par sokker i går aftes - synes "sneboldene" passede fint til vejret og til håndboldkampen, som Danmark jo heldigvis vandt! Sokkerne passer fint til den sko-stil jeg har skiftet til (grundet min ryg - 10 minutter i høje hæle og jeg har et hold i ryggen). Væk er de højhælede elskede Billi Bi (som står til pynt i garderoben) - istedet går jeg ofte i snøresko. Disse var på nytårsaften, og kan sagtens bruges til en sort nederdel og fin bluse når det nu ikke kan være anderledes!


Jeg er nået til hælen, og håber at det lykkes mig at strikke 2 af slagsen (jeg plejer ofte at "strande" efter 1 sok).

Jeg glæder mig allerede til forårsstrik med Lene (som jeg vitterlig håber BLIVER forårsstrik) i det nordjydske.

I dag har jeg haft alt sengetøjet ude - dyner, puder, madrassen. Lige om lidt skal henter jeg dyner og puder ind, så jeg kan få lagt sengelinned på, men madrassen får lov til at stå ude i frosten et par timer til. Det hele kommer til at dufte og føles så friskt når vi går i seng i aften.

10 comments:

Strikkeheksen said...

Der er ikke noget så skønt som når dyner, puder og madrasser er blevet luftet - jeg er misundelig :-) Tak for en skøn dag, Gitte - jeg tænkte nok, du havde fået et bedre billede af brunchen - uhm hvor det hele smagte :-) Og så er der ikke noget, der slår dit hjemmebagte brød :-) Jeg tror på forårsstrik :-)

Ellen said...

Lækker mad og dejligt selskab. Det lyder som i har haft en rigtig dejlig dag. Her ligger der også MEGET strømpegarn på lager, tror også det bliver et mål for 2016 og få brugt noget af det. God aften.

dqpage said...

Det lyder som en rigtig god dag I har haft idag. Ren hygge.
Jeg kan godt forstå du ikke kaster dig 100% ind i sokke sjals projektet - men et par sokker og sjaler kan man jo altid klare.
Ih jeg skulle da have tænkt på det med dynerne - men hvis der er ligeså koldt næste weekend, kan det nås endnu. Det kan da ikke være andet end rensende, at komme ud i den luft.

Lilli said...

Sikke en hyggelig dag I har haft - og skønt både med brunch, indkøb og eftermiddagshyggestrik :-)

Eva said...

Så fint med snebolde på sokkerne.
Herligt med sådan en bytur, - I har besøgt mange gode steder.

Uldbegavet said...

Der er ikke noget bedre end sådan en strikkehygge dag med en rigtig god veninde. I forstår at hygge jer sammen, kan man se.
Nej på et tidspunkt, så går de højhælede ikke længere, men så er det godt at der findes alternativer. De sorte snøresko er super fine og kan gå til hvad som helst, og så er det hånden på hjertet, mere behageligt at have sådan et par på i det lange løb.

vibstrik said...

Det ser ud som en rigtig dejlig energigivende dag:-)
Hvor hyggeligt at du vil være med:-)
Mængden af projekter er jo også ligegyldigt, så længe vi nyder det.

Lin said...

Herlig hyggedag. Men I maa huske at finde en ny dato inden I skildes, ellers gaar det alt for staerkt med jamen jamen og saa kan man ikke lige og bum saa er det sommer igen. Kan godt forstaa du ikke vil vaere helt med. 12 af hver lyder meget ambitioest. Det jeg frygter er at man saa ikke kan taale synet af en sok naar julen kommer lol. Jeg vil ogsaa strikke lidt diskret med fra sidelinien men i et mere diskret omfang haha.
Hernede hungrer vi efter kulde. Krokussen og vintergaekken er allerede oppe, min rabarber arbejder paa hoejtryk og det er ikke normalt. Fik lidt sne i gaar og jublede, men i dag er det bare sjask.
Knus

A + K = ♥ said...

Herligt; brunch er så hyggeligt.

- Anne

Chain of Yarn said...

Det lyder til at du snart kan give sokkestrikkerne kamp til stregen. Det er en flot bog du har investeret i, den ser spændende ud