Friday, January 15, 2016

En tofarvet Bits

Mit Bits - Frisk fra fad...... Jeg lukkede de sidste masker kl. 00.20 i går aftes. Det er jo ikke sådan at stoppe når man næsten er færdig. Nu hænger den på ginen og venter på at alle trådene hæftes, og så en tur i vaskemaskinen. Jeg tror den bliver et hit, og glæder mig til at den er klar til brug.


Jeg har valgt kun at strikke den i 2 farver. Jeg synes det giver et flot og enkelt resultat. Jeg var dog lidt bekymret over garnmængden (det er jeg ret ofte for tiden.....) - men det gik!


Det ene nøgle hvid Sofistica, jeg har til overs, kunne måske blive til en Bits nr. 2 - alt efter hvad Tine har på lager i Garnkisten.

Jeg nåede lige et par tusmørke billeder inden det blev helt mørkt udenfor. I dag har været en dejlig lys dag.

Jeg glæder mig til i morgen for Lene kommer til Århus. Jeg har bestilt bord til brunch på Cafe Hack, derefter skal vi forbi Tines Garnkiste og Tøndering Strikog så hjem til mig for at strikke og hygge. Jeg håber vejret vil vise sig fra en nogenlunde venlige side, så Lene ikke strander i Nordjylland.

12 comments:

fru westerskov said...

Den er virkelig flot. God fornøjelse i morgen. Det lyder som en dejlig dag i har i vente.

Ellen said...

Flot bluse. Rigtig god dag til jer i morgen. Hvis ikke der kommer for meget sne, kommer der syv damer til strik in her.

Eva said...

Det lyder som en rigtig dejlig lørdag.
God fornøjelse.

Og sikke en lækker Bits.

Frujensensunikum said...

Den er virkelig smuk, håber I får en dejlig lørdag med både strik og hygge.

Mariann said...

Hvor er den blevet flot !
Håber du og Lene får en rigtig hyggelig dag og så må du endelig hilse hende :-)

dqpage said...

Bits er bare så flot i den blå farve, du har valgt. I må have en rigtig hyggelig dag i Århus.

Uldbegavet said...

Den er superflot og jeg er helt enig med dig i, at den er smukkest i to farver. Det er nogle gode farver du har brugt.
Jeg håber du får en rigtig dejlig dag sammen med Lene. Det lyder i hvert fald rigtig hyggeligt, så jeg håber hun når frem i god behold. Sikkert i sin nye kjole. God weekend.

Lin said...

Rigtig flot. Kan lige se den over en af dine sorte nederdele og med det sorte sjal. Elegant.
Hyg dig med Lene i dag.

Strikkeheksen said...

Tusind tak for en dejlig dag i går, Gitte - den kan jeg leve højt på længe :-) Skønt at komme hjem til dit hjemmebagte brød :-) Din Bits er vanvittig flot, men jeg synes stadig du skal afprøve den hvide kant ;-) Du kan jo bare prøve og trevle op igen, hvis det er ;-) Det vil altså lige give det sidste og den vil stadig være enkel og elegant :-)

Karina Bunkenborg said...

wauw hvor er den flot og jeg giver dig helt ret den er utrolig flot i bare 2 farver! Det lyder som en rigtig god tur i har haft rundt i Århus man får jo helt lyst til at tage en tur derop! God søndag!

Sylvia said...

Hei Gitte
Så flott din BITS ble. Får vi se den på?
Jeg er spent på din bluse fra Christel Seyfart. Det er jo den jeg synes er så flott. Jeg elsker alle de farger på den også.
Desverre blir det ikke strikket så mye hos meg nå. Jeg hekler litt på pleddet jeg fremdeles holder på med, men det tar jo så lang tid.
Ellers er det full jobb og mye ekstra. Vi prøver å få solgt vår leilighet, uten hell. Det er så frustrerende, og jeg føler at livet ikke kan starte helt, før det er gjort. Det koster også å ha den, selv om jeg ikke bor der lenger :(
Men så er jeg mye sammen med mine venninner, som gir meg glede. Det er der jeg henter min energi fra. Så det vil nok gå bra.
Så hyggelig tur du hadde sammen med Lene i Århus. Jeg var innom hennes blogg og leste om det.
Ha en fin uke Gitte.
Klem

Jette said...

Tak for skubbet, nu kom min op af kurven og fik begyndt på de ærmer. Din smukke model var lige det der skulle til.