Friday, January 8, 2016

Stjernestunder i 2016

- regner jeg med at jeg skal have i selskab med stjernesjalet designet af Bodil Munch - julegaven fra min mand der lå under juletræet :-)


Jeg var nok kommet til at snakke lidt meget om et smukt sjal, jeg havde set da vi besøgte Bodil i november måned...... Jeg er så glad for mit Løvfaldssjal. Jeg bruger det rigtig ofte, og hvorfor ikke have lidt farver at skifte imellem. Sidste sjal tog 9 måneder. Det gør dette nok også (med en smule andet strik ind imellem) - og det er helt OK når resultatet bliver så dejligt.

1 down - about 50 to go! Første arbejdsuge i det nye år er afsluttet. Og en ganske god uge var det! Her til aften har Lise lavet pizza til os, som vi har nydt sammen med et godt glas hvidvin.

Jeg vil sætte mig i sofaen og strikke videre på Bits. Jeg er igang med ærmerne, og synes det er rimelig anstrengende at skulle skifte farve efter hver pind. Tråden skal snoes og holdes til. Man kommer ligesom ikke rigtig fremad...... Men jeg klør på, for jeg tror denne bluse ender med at blive et hit!

11 comments:

Strikkeheksen said...

Åh det må du ikke sige - 8 mdr! Jeg skal jo lave et af Bodils på en måned her i 2016 ☺ Jeg glæder mig til at skulle ned til hende og vælge - det stjernesjal ser meget oplagt ud. Og hold nu ud med den Bits - det bliver din yndlingstrøje engang ☺ glæder mig til vi snart ses ☺

Strikkeheksen said...

Åh det må du ikke sige - 8 mdr! Jeg skal jo lave et af Bodils på en måned her i 2016 ☺ Jeg glæder mig til at skulle ned til hende og vælge - det stjernesjal ser meget oplagt ud. Og hold nu ud med den Bits - det bliver din yndlingstrøje engang ☺ glæder mig til vi snart ses ☺

Sylvia said...

Hei Gitte, og godt nytt år.
Jammen, så får du deg et flott sjal til, og litt å bytte på.
Du får kalle det for Pausesjal. Du kan strikke det innimellom de andre prosjektene dine i år.
Jeg hekler fortsatt på teppet. Det går sakte ivei.....men en dag blir det jo ferdig. Og siden jeg ikke skal kjøpe noe garn i år ( forhåpningsvis) så kan det godt ta lang tid.
Din Bits blir nok en hit, skal du se.
Ha en riktig fin helg.
Klem

fru westerskov said...

Vi skal samle på stjernestunder som er lig med velvære og det må vi sige din er. Jeg har lige modtaget mit kit med bits i går, men tror lige jeg vil færdiggøre en anden først. Vi må se om intentionerne holder.

Britt said...

Det er noget rigtig smukt garn. Det ser virkelig dejligt ud, sjalet. Du må samtidig læse bogen 'Sternstunden der Menschheit' (menneskehedens stjernestunder). Jeg glæder mig til at se Bits, jeg er sikker på den bliver god!

Ellen said...

Uh, nævn ikke stjernestunder. I mit arbejde er det ensbetydende med stort arbejde. Sjalsstrik er et dejligt arbejde. Jeg har dog valg "den dovne" udgave og strikket i Kauni. Dit skal som alle dine andre ting nok blive flot. God weekend.

Uldbegavet said...

Det er et smukt sjal og en fantastisk gave at få. Jeg glæder mig til at følge produktionen af det. Det er et stort arbejde, men du har jo allerede vist, at mestrer opgaven, så det skal nok blive godt.
Bits er en supersød bluse, som helt sikkert er arbejdet værd. Den glæder jeg mig også til at se. Rigtig god strikke weekend.

dqpage said...

Det var da en rigtig dejlig julegave. Det skal nok give nogle gode stjernestunder. Flerfarvestrik er så hyggeligt - og spændende.

Madam Munch said...

Jeg håber det bliver stjernestunder at strikke det dejlige mønster. Jeg havde jo en lille samtale med Jørgen, men denne gang behøvede jeg ikke omdirigere.
Du er så flot i Løvfald, faktisk har jeg ikke set andre bære et sjal så flot.

Lin said...

Sikke en flot gave. Godt du har en mand der " kan laegge to og to sammen" haha. Min har stadig ikke fattet det (smil) men det kommer maaske pludselig en dag. Madam Munch har saa meget ret i at du er ELEGANT med Loevfald. Det bliver du ogsaa med stjernestunder.

vibstrik said...

Meget skønt sjal. Jeg vil helt sikkert også strikke et af Bodils sjaler i år, men skal lige vælge. Faldt fuldstændig for dit løvfaldssjal da vi sås på Fanø.