Thursday, May 8, 2008

Jeg ved ikke rigtig......

Sommer (forår), sol, blå himmel og blomsternes klare farver. Jeg elsker det. Maj er en fantastisk tid, hvor alting springer ud og haverne bliver igen pæne at se på. Så - hvorfor er det lige at jeg hækler i efterårsfarver? Tja - det var jo fordi jeg har så meget at den tyrkisgrønne liggende, men ihhhhh hvor jeg altså synes det er kedeligt at se på????? i forhold til de farver der er i naturen lige nu. Tja - jeg hækler vel videre............... Selv om jeg har mere lyst til noget rødt, pink, lilla, orange!

Må også indrømme, at jeg er blevet helt bidt af at hækle. Overvejer at forsøge mig med en hæklet trøje - f.eks. denne hos Drops. Problemet er bare at jeg ikke kan "se op" når jeg hækler. Sidder med næsen helt og aldeles begravet, og dermed er det ikke helt så afslappende som at strikke.

Vi har sådant grint af Lise i denne uge (på en pæn måde). - Hun er vild med High School Musical - og øh - hvordan lyder det lige når en 5 årig synger engelske sange........Mine mundvige sidder helt oppe ved øjnene. Hun er så sød!

Derudover meddelte hun mandag aften at hun ikke ville hedde Lise mere - næh - hun ville hedde Camilla Frandsen........

Hun er iøvrigt startet til "sandkassefodbold" - i blomsteret nederdel og lyserød t-shirt. Man er vil pige. Det gik fint - hun glæder sig til næste uge. Og vil også gerne have foldbold-tøj. Opdagede at det findes i pink.

6 comments:

Tine said...

Hej Gitte
Jeg kan godt se hvad du mener med farverne. Men jeg er sikker på at resultatet nok skal blive godt alligevel.
Jeg kan godt huske dengang mine børn også sang "engelsk".
Det kan være meget svært at holde masken :-))
Hilsen Tine

Karina said...

Det er heller ikke nemt med alt det der "udenbyske". Vi havde for en del år siden tre tøser løbende rundt på græsset og hver gang de holdt pause på fliserne råbte de et aller andet, som vi først troede var noget kinesisk.....det viste sig så, at det var "Time out" men med en noget anden udtale.....og grine kan man jo godt - på den søde måde.
God Pinse!!

Karina said...

....og så glemte jeg lige det med det hæklede sjal. Farverne er vel ikke så tossede. Du skal forhåbentlig ikke bruge et uldent sjal på denne årstid alligevel, og til efteråret vil det da passe helt perfekt i farverne.

Gitte said...

Hej Tine og Karina - Ja - al begyndelse er svær, men de kommer jo hurtigt efter det - de unger.

Lise siger - de snakker "melmsk" - Vi har efterhånden opgivet at sige "engelsk".

Næh - Karina, det skal jo passe til en sort frakke til efteråret, så du har nok ret - det ender med at passe til årstiden. Jeg klør nu også fortsat på - nu har jeg jo købt garnet........

Ulla V. said...

Og når sommeren går på hæld, længes vi efter mørke, varme farver! Sådan har jeg det i hvert tilfælde altid ;0) Dit tørklæde ser smukt ud, Gitte.

Du fik mig lige til at huske hvordan Anne-Sophie og min niece Ida stod foran det slukkede fjernsyn - de kunne se sig selv - og sang Aqua sange...

Og da jeg selv som barn, stod foran min venindes hus og sang "Diggeloo, diggelei" (svensk grand prix vinder i gyldne sko ;0) ) i enden af et sjippetov.

Jeg skal have gang i det hækleri...det lyder så tiltalende og så har jeg jo min nye Lucinda Guy bog der ligger og frister med skønne opskrifter.

Og så må jeg jo sige, at Lise har fat i noget med den navne forandring: jeg ville i samme alder også hedde Camilla (dog ikke Frandsen)! Hun fik mig altså til at le ;0)

At hun spiller fodbold i nederdel og t-shirt er bare SÅ i orden :0)

Gitte said...

Hej Ulla,
Tror det var støvsugerslangen vi havde fat i som børn, når vi skulle udfolde os. Egentlig lidt ulækkert, men dengang tror jeg ikke støvmiden var opfundet/opdaget endnu ;-)

Lise følte sig super tilpas i nederdel, og hvad skal man så med fodboldtøj ;-)

Jamen - jeg hækler stille og roligt videre, og regner med invielse omkring 1. september!

Håber du er bedre til at hækle end mig. Jeg ender med en ryg som Dronning Ingrid, hvis jeg fortsætter min nuværende stil med næsen begravet.
Så en hæklet pigekjole i Noa Noa sidste weekend. Ååååhhhhhhhhhh hvor ville jeg gerne........ (Tid, tid, tid, tid)