Tuesday, May 25, 2010

Bare fordi

Bare fordi man strikker noget der ikke passer, skal man jo ikke give op ;-) Søndag eftermiddag blev der slået op til Isabella.
Iøvrigt har en af mine veninder totalt ødelagt min definition på det at strikke - altså at man producerer noget brugbart mens man hygger, ser tv, snakker, kører bil (ja - altså manden kører....) osv.
Hendes definition på strik er at det er verdens bedste undskyldning for at lave ingenting.
Hold da op hvor laver jeg meget "ingenting" ;-)
Nå - definitionen kan vel diskuteres! (Hun strikker iøvrigt lige så meget som jeg.)
Søndag ledte jeg i gemmerne med svigermors smykker, og fandt 2 brocher, som jeg ikke har lagt mærke til før - den lille med den sorte sten, og så de 3 liljer med blad. Den store broche, som jeg synes er meget smuk, burde også bruges oftere. Der er en god grund til at strikke endnu en pisa - denne gang måske i originalt garn.......

Og så er det iøvrigt lige før jeg begynder at strikke i uld igen, med den udetemperatur!

Iøvrigt - finishen kunne godt være bedre - men jeg synes den er herlig, og hvem har ikke rester til sådan en Garden Party-ting.

7 comments:

Ann said...

Whauu! Sikke smukke garnfarver!
Ville du bruge dem til Isabella?
Skal den være flerfarvet?
Og sikke smukke brocher. Det er så dejligt, når man pludselig genopdager gamle sager, som man tidligere ikke har set den dybe værdi i.

Strikkeheksen said...

Den broche vil være fantastisk til en Pisa i gråt - nej, hvor er den smuk :-)

Besynderlig definition, men sådan er der jo så meget ;-) Kan love dig for, at jeg også er glad for min uldne Charm, den passer perfekt til temperaturen i øjeblikket :-)

Meget spændt på Isabella, glæder mig til at se den "in progress" :-)

Helle : said...

Hej Gitte, jeg har ikke lige fået skrevet på din blog her på det sidste. Men jeg er vild med din vest, synd at den blev lige lille nok. Sikke nogle skønne brocher du har liggende i gemmerne. Spændende med den nye bluse du skal igang med.

Sylvia said...

Jeg elsker brosjer og nåler, og bryker det nesten hver dag til tøyet jeg har på. Eller bare som pynt på et sjal.
Selv om du synes du strikket til Ingenting, så har du da fått laget masse tøy i det siste. Har du ikke det da?? ;)

Lin said...

Takket vaere dit link fik jeg mig en halv time paa knitty hihi. Dejlig side med mange " den maa jeg lave". Isabella ser godt ud, men vil du strikke den i det laekre uld????? Brocherne er noget saa smukke.
Den der " lave ingenting" tager jeg fyldt med humor naar den kommer fra en strikker. En ikke-strikker kommer straks paa listen "ikke strikke til" hihi.

Gitte said...

Ann og Lin - Isabella strikkes i hvidt bomuld. Uldgarnet er til andre projekter.

Lene, Helle og Sylvia - Der er nok flere end jeg, der godt kan lide gamle brocher ;-)

nynne said...

Endnu en super fin bedrift fra din side. Jeg er totalt vild med dine smukke "gamle" brocher. Jeg har også en del liggende efter min mormor - men som dine ligger de også bare. Skal da vist ind i gemmerene at kigge lidt