Saturday, October 25, 2008

Abstinenser?

Har jeg abstinenser - en smule - jeg ved at mange i dag og i morgen drager via Kolding - garnudsalg hos BC Garn - til Garnmesse i Fredericia. Og på en måde vil jeg (vildt) gerne med, og Tine har lokket.... På den anden side er der kun et vist antal timer i døgnet, og jeg trænger altså til at være hjemme og få styr på hjemmet i dag.

Hvis jeg tog afsted ville jeg købe ind ;-) - og jeg har jo egentlig garn nok til et stykke tid. Der er gang i avissweateren til Jørgen, Pirathue til Søren og så også dette sæt til Lise - trøjen bliver med knapper ned foran istedet for slåom kombineret med nederdel i sort velour - satser på hun skal bruge det i december. Plus der ligger garn fra Fandango og Marianne Svit og venter.

Det er jo ligesom ikke inspiration der mangler til garnindkøb: Knitting Classic Style hentede jeg på biblioteket i går. Har ikke haft tid til at kigge grundigt i den endnu. De andre er nyindkøb efter Strik in hos Tine. Mariann havde Custom Knits med (must have) og Irene havde Lac style med (også must have).

Var til tøsefødselsdag i Silkeborg i går. Søren havde sagt til Lise: "Du skal altså spørge far!! - Du ved godt - at når mor ikke er hjemme, så er det far der bestemmer." Så er det ligesom lagt fast ;-)

I morgen kommer mødregruppen på besøg. Synes det er så hyggeligt at vi stadig holder ved - selv om ungerne nærmer sig de 6 år. Søren er blevet inddraget som en fast del af børnegruppen. Han skal tage sig af Daniel, der ikke rigtig gider tøselegene, og det går fint. Søren hygger sig faktisk også.

6 comments:

Anonymous said...

Hej...jeg bliver også (nødigt) hjemme fra både Fredericia og Kolding i denne weekend..skal have besøg af fødselsforberedelsesholdet ( anno1991)...(så bliv I bare ved med at mødes i mødregruppen...det er så givende.)
Hos os vil børnene (snart 18 år) ikke med længre, men så kan vi forældre hygge os i fred og ro...
Men Fredericia kan bare vente sig..næste år basta :-)

Gitte said...

Hej Anne - Godt med en lidelsesfælle. Jeg er med næste år ;-)

Jeg er også rigtig glad for at vi holder ved. Der var oprindelig 5 "mødre" - de 2 var en del yngre end os andre, så de faldt hurtigt fra.
Herligt at I mødes på 18 år!! Godt gået.

Ulla V. said...

Du har altid så mange spændende ting på programmet, Gitte! Jeg ville godt nok også gerne have været til lager udsalg...men, sådan blev det ikke.

Og man ville nok også bare være blevet fristet unødigt, som du selv siger ;0))

Sikke mange dejlige bøger du har der venter på at blive kigget i. Det er bare så vidunderligt at kaste sig over nylånte eller -indkøbte bøger...

Hav en rigtig god weekend.

PS. hvordan går det egentlig med Søren og hans tænder?

Strikkeheksen said...

Du har min dybeste medfølelse, Gitte, men heldigvis er der lagersalg år efter år efter år .. Og tænk på alle de dejlige penge, du har sparet :-)

Håber, du får en rigtig hyggelig weekend :-)

Tine said...

En masse dejlige ting du har gang.

Du gik slet ikke glip af noget:-))
Håber at du får tid næste år.

Dejligt at i stadig mødes i mødregruppen.
Bliv ved med det!

Gitte said...

Hej Ulla - Ja - planer, dem er der nok af ;-)
Det går rigtigt godt med Sørens tænder. Der er stadig liv i den der var helt ude. Han er stadig delvist på skånekost (f.eks. ingen rugbrød), men ellers går det hele tiden den rigtige vej (7-9-13).

Hej Lene - Ja - jeg sidder da også og føler mig lidt udenfor..... Det ser ud til at I har haft en dejlig - og dyr - dag ;-)

Hej Tine - Tø, hø - Det tror jeg ikke helt på ;-) Jeg må hører mere om turen på næste søndag hos Irene.