Tuesday, October 28, 2008

Mindre opgaver....

Små projekter / mindre opgaver - det er åbenbart hvad jeg kan overskue lige nu.......

Endnu et par fetching - denne gang til mig selv. Passer i farverne til min elskede Oilily-taske. Har hængt på mig siden jeg købte den på udsalg i Salling i foråret. Der kan være så meget i den taske incl. strikketøj ;-) - ovenikøbet flere forskellige slags!

Og så til dagens billede af pirathuen. Den blev super med ribkanten. Passer ham helt perfekt!

Vi - Søren og jeg - har været hjemme i dag. Søren har ondt i halsen. Skyldes måske at det eneste tidspunkt han har en varm jakke på, er når han tager hjemme fra om morgenen. Når han kommer hjem ligger den sammenkrøllet i skoletasken. Så kan han lære det kan han - håber jeg.....

11 comments:

Ulla V. said...

Uha, det lyder velkendt dét med jakken i tasken eller måske på en knag i skolen!!

Det var dejligt at huen blev god. Den er jeg nu stadig sikker på at han nok skal huske at få med sig ;0)

Jeg kan se at du elsker Oilily tasker lige så meget som vi gør her i huset. Anne-Sophie og jeg har 3 som vi deles om...Men den du har bruger Anne-Sophie ind imellem som skoletaske. Den rummer MEGET!

Dine fingerløse handsker passer perfekt dertil. Smukt!!

Tine said...

Ja, det hjalp da gevaldigt, med den kant!
Godt du fik lavet den om.

Og fine pulsvarmere til dig selv.
Lige dine farver ;o)

Jeg tror det der med jakken, er en drenge ting.Emil gør nøjagtig det samme.
Han er dog ikke blevet syg (endnu)

Anonymous said...

Jeg kjenner meg igjen på sønnen. Slik er også sønnen min. "Jeg fryser ikke", eller "jeg er ikke sulten" eller "jeg gjør det senere"......du kjenner deg kanskje igjen du også?
Fine pulser, og flotte farger til din taske!!!
Og luen ble superfin med kanten. jeg strikket den i fjord, og min ble også vid nederst. Da vet vi det til neste gang.
Og moske postmannen kommer en tur i morgen? ;)

Gitte said...

Hej Ulla - Jeg er godt nok spændt på hvor længe den hue holder - men håbet er lysegrønt ;-)

Har du set de nye farver i Oilily tasker? Jeg her helt vild med den blå............. Måske man får brug for blå fingerløse handsker?

Hej Tine - Det gav lige lidt ekstra til huen, at jeg strikkede kanten på. Godt det ikke endte som spildt arbejde ;-)

Tror simpelthen de har for travlt med at nyde livet til at tænke på så simple ting som overtøj.

Hej Sylvia - Uha - ja det hele lyder alt for velkendt - De dejlige drenge!!

Så er det ikke mig der har strikket forkert. Ribkanten gjorde i hverfald at det blev en hue ;-)

Posten har været der, men vi var ikke hjemme, så nu har vi en pakke seddel ;-) Jeg har skrevet fuldmagt til Jørgen, og han regner med at køre forbi posthuset i morgen. Spændende........

Anonymous said...

Småstrik er skønt strik. Og så er der et eller andet med efterår og småstrik - det hænger næsten uløseligt sammen. Skønne sager!
:-) Britt

Helle : said...

Ih hvor nogle farver, rigtig flot sammen med tasken. Jeg må sige at tasker kan man ikke få nok af ;-)

Huen er super flot, er det et mønster du har fra en bog, eller er det købt ? Tror at min nevø måske kunne bruge det.

Tak for dine hilsner på bloggen, jeg har ikke lige fået svarret tilbage.

Gitte said...

Hej Britt - Tja så kan man da sige at jeg er gået i efterårshumør... med alle de småprojekter jeg laver. Synes også det er dejligt at der forsvinder rester ;-)

Hej Helle - Nix - lige som man heller ikke kan have for mange sko, støvler og hjemmestrikkede trøjer ;-)

Mønsteret kan hentes gratis på Ravelry - hvis ikke du er "der" kan jeg sende det til dig.

Ses vi på søndag?

Strikkeheksen said...

Nej, for en flot redning af den hue, den er da blevet super. Og det samme må siges om dine pulsvarmere, rigtig skønne er de :-) Glæder mig til at se dig på søndag :-)

Gitte said...

SHej Lene - Tusind tak ;-)
Jamen selvfølgelig ses vi da. Nu gik jeg jo glip af indkøbsturen, så jeg må tage "lidt" revance på søndag......

hanneb said...

Den blev rigtig god med kanten på, så må vi håbe på at han altid vil huske den:-)
Mine børn havde heller aldrig overtøj og huer på, og lærte de det ...nøøj. Men bevares, jeg kan da også huske at min egen hue blev flået af, da jeg var sikker på at min mor ikke kunne se mig fra vinduet mere. Såå, mærkeligt som tingene gentager sig:-)))

Gitte said...

Hej Hanne,
Tja - det er der jo nok noget om ;-).....
Kan dog ikke mindes at der blev så meget væk, mne jeg tror i og for sig heller ikke vi blev pakket så godt ind som børn. Husker ihvertfald ikke at jeg har haft regnbukser?