Wednesday, July 30, 2014

Besøg fra Nordjylland og sommerstrik i Tyskland

Jeg havde besøg i går. Lene kom forbi og vi havde en dejlig eftermiddag på terrassen. Hende og manden skulle videre ud i landet - men inden det nåede vi at få snakket godt i gennem, så godt at vi næsten! glemte at strikke :-)


Menuen i går bestod af grønsagslasagne med squash og squash kage. Squash kagen kan du se foran Lene her. Lene gav mig en rigtig god opskrift til "hoftecreme" - en lidt slankere version uden smør.
Slank hoftecreme: Bland lidt skyer i flødeost sammen med lidt honning og citronsaft. Det smagte rigtigt lækkert.


Årsagen er at jeg har sået en frygtelig masser squash planter i drivhuset, og de er alle blevet til noget! Selv om vi har givet planter væk, er haven stadig godt besat, og de begynder lige nu at bære "frugt" - så hvis man ikke kan lide squash er det en god idé at sige nej til invitationer fra Familien Jensen lige de næste par måneder.

Også lige et billede af vores hortensiaer, som er særlig flotte i år.



Denne cardigan blev trævlet op til påsætning af ærmerne og strikket om/næsten færdig i Tyskland. Nu er der også kommet kanter på. Eneste udestående er knapper. De bliver indkøbt i dag, og så kommer der billeder incl. faktaboks af trøjen.




4 comments:

Sylvia said...

Heisann, så hyggelig besøk du hadde i går , Gitte.
Og den kaken, mmmmm...den ser utrulig god ut. Og squashlasagne høres også veldig godt ut.
Squash er en grønnsak, eller er det en frukt?, som man egentlig ikke kan så mye om. Iallefall, ikke hva man skal lage av.
De gangene jeg har tatt med den hjem fra butikken, har jeg enten hatt den i en salat eller stekt den med salt, pepper og olje.
Kanskje du må sette ut noen oppskrifter med squash her i bloggen??
Din bluse er kjempeflott! Tenk at du trevles opp så mye av den, og staret påny!!
Du har vært heldig med dine hortensiaer i år. Det har IKKE jeg. Jeg måtte klippe min ned, som jeg kjøpte i år. Og den vil nok ikke blomstre før til neste sommer. Så i år har jeg kun en blomst her på terrassen, i krukke, en pelargona som mamma kom med. Ellers har jeg hybenrosehekk og litt lavendel, og den flotte sommerfuglbusken. Men grønt er pgså fint :)
Om noen timer skal Sophia klippe seg hos frisøren. Det blir riktig spennende.
Ha en fin dag. Knus

Strikkeheksen said...

Tak, for sidst, kære Gitte - hvor var det dejligt at se dig igen :-)

Folk kan roligt besøge dig med de gode ting, du kan lave med squash :-) Jeg glemte jo helt at få nogle med hjem, de er nok lidt uhandy at sende med posten ;-)

Den lille bluse var bare så fin til dig - superlækker over en kjole :-)

Britt said...

Det er nogle virkelig fine planter du har. Squah er dejligt, jeg spiser virkelig mange squash. Og skøn trøje, den ser virkelig fin ud

Strikkeglæde said...

Det lyder som et hyggeligt besøg! Din have ser skøn ud!