Friday, July 4, 2014

Endnu en færdig sommerbluse

Søndag hos Mariann brugte jeg alt tiden ( altså når vi ikke spiste mad og kage ) til at montere. Dermed fik jeg afsluttet endnu et projekt, og jeg er rigtig glad for sommerblusen fra Boheme Strik.



Fakta: Blusen er strikket i Isager Bomuld - 5½ nøgle. Jeg har strikket den længere end i opskriften efter råd fra Berit, og den er blevet næsten perfekt. I min iver for ikke at få ribkanten til at sidde midt på maven har jeg fået lavet den et enkelt mønster eller 2 for langt, men absolut ikke noget der betyder noget for velværet. Jeg har haft den på, på arbejde og det er en skøn bluse. Så skøn at jeg har fået Charlotte, Tøndering Strik til at lægge 6 nøgler sort garn til en mere til side til mig.

Ifølge mønsteret skal hele blusen strikkes på p3. Jeg har strikket alt rib på p2,5, og det var en god beslutning da garnet ikke er alt for elastisk.

Billeder fra søndags hygge - Mette, Tine, Birgitte, Marianne, Berit og Dorthe:



Nordisk sommerbluse på - denne gang efter vask:

5 comments:

Tine said...

Begge sommerbluser er blevt rigtig flotte!
Jeg er sikker på de vil brugt brugt flittigt :-)

Tsk for sidst, forresten :-)
Øv at jeg ikke kan komme på fredag :-(

Pernille said...

De er rigtig søde dine sommerbluser.
Det ser altid så hyggeligt ud til jeres strikke komsammen :-) dejligt med sådan et fællesskab

Strikkeheksen said...

De er fine, Gitte :-) Ser ud til I havde en hyggelig dag :-)

Britt said...

Super fine trøjer du har fået. Det ser ud til at du fik hygget med strikke-pigerne, dejligt!

dqpage said...

Det er bare sådan nogle søde sommerbluser. Lige perfekte til det vejr vi har nu :o)