Sunday, May 24, 2009

En ommer

Garnet til den hæklede kjole er ankommet, og på vej retur til butikken igen - Æv. Synes slet ikke at garnet er bordeaux - nærmere pink, og det er ikke lige min farve, og slet ikke til en hel kjole. Jeg forestiller mig at kjolen skal bruges i mange år, så farven skal også være én som man ikke bliver træt af (klassisk).

Og ved bordeaux tænker jeg på dyb mørk rød - a lá et godt glas rødvin.....

Jeg var faktisk på jagt efter garn og var inde i 2 forskellige garnbutikker i Silkeborg i fredags uden succes. (Og med 2 tålmodige veninder, som slet ikke interesserer sig for strik udenfor.) Der er ikke mange lette uldgarner til pinde 5. Og så er der microfibre i cashmerinoen, hvilket jeg tror betyder meget for kjolens "holdbarhed/facon".

Så - gode råd/forslag til garn modtages meget meget gerne!!! Farver: Meget mørk vinrød, støvet blå, grå.

8 comments:

Jeannette Mariae said...

Åh, bare jeg kunne hjælpe dig. Hvad med Wilfterts garner. Måske der er noget at hente her.

Jeg glæder mig sådan til, at du kommer i gang med kjolen.

Kærlige tanker fra engen ;-)

Sidsel said...

Måske helt i skoven, men er blevet ret glad for Silkbloom fra BC garn. Synes det er dejligt let og dermed velegnet til hækling. Men det er noget med håndvask...

Irene said...

Øv - ærgerligt at garnet ikke havde den rigtige farve, synes også det ser mere pink ud end bordeaux. Jeg har desværre ikke lige et forslag til, hvad du kan strikke i, når det skal være pind 5, men hørte sidst jeg var i Fandango, at der kommer nogle gode åbningstilbud i den nye butik, så måske dér.

Kludemutter said...

Æv,at farven ikke levede op til forventningerne.
Surt du ikke kan komme igang, men det er bedre at vente ;)
Yt.

Gitte said...

Jeannette Mariae, Sidsel og Irene - Tak for tippene. Jeg må kigge på både Wilferts og BC. Og så selvfølgelig hos Fandango.

Du har ret - Yt - det er så stort et projekt, at det skal være det helt rigtige garn og farve.

Tine said...

Aergeligt med farven.
Kender godt den roede du er ude efter.
Den er meget smuk og vil lige passe til kjolen og dig :-)
Haaber det lykkedes dig at finde det helt rigtige garn.

HANNE said...

Hej Gitte. Jeg er ved at hækle en ny jakke i Silketweed fra Drops. Jeg hækler med pind 5 og det ser fint ud. Den findes i mange farver og er ikke for varm at have på...og som ekstra bonus, er den på tilbud i maj måned...minus 40 procent :O)

Bag Lady said...

I can gues it is home made bread? I miss this special smell :)
I like new project with colour too.
Regards!
Margaret