Sunday, January 2, 2011

The Little Black Dress

I morgen bliver det alvor - 2011 er en realitet. Vi skal tidligt op og i gang. Skolen begynder, arbejdet kalder og taxaturene med ungerne til diverse sportsgrene genoptages. Kort sagt! - Hverdagen gør sit indtog.

Året byder på en milepæl af en vis størrelse. Jørgen og jeg har kobberbryllup d. 22. februar, og når vi nu alligevel inviterer til stort fødselsdagskallas (vi plejer at være ca. 30) for børnene i februar, så kan vi ligeså godt tage kobberbrylluppet med.


Tøjet til dagen er jo vigtigt! Og hvorfor ikke en hjemmestrikket kjole? Jeg har besluttet at jeg skal ind forbi Isager en af de nærmeste dage, og købe garn til "The little Black Dress". En tråd tynd alpaca og en uldtråd - sort.

Sofie Schnoor-skoene fik jeg af manden i julegave. Af børnene fik jeg vinterløbetøj. Det er blevet brugt flittigt. Allerede d. 25. december var jeg afsted om morgenen. 4 gange har jeg været afsted (pudser glorien ;-). I dag gav jeg dog op, og det blev kun til en lille tur til Bastian og mig. Der var is på alle stierne!

Et PS: Tusind tak for alle de søde kommentarer til Cecilia-kjolen.

17 comments:

Lea said...

Godt Nytår.
Flot kjole du har strikket, det ville jeg aldrig orke og nu har du allerede en ny på programmet, fantastisk.

Louise said...

Den er virkelig smuk din cecilia:-)

Men jeg synes også at Isagers ser rigtigt spændende ud! Hvor er den fra? Er der udkommet noget nyt, der er gået min næse forbi???
Godt Nytår

Gitte said...

Tusind tak Lea. Også godt nytår til dig.

Tusind tak Louise. Også godt nytår til dig. Den lille sorte kjole er fra en bog: Runway Knits af Berta Karapetyan, og er strikket i bomuld. Men - jeg vil hellere strikke den i uld/alpaca.

Eg said...

Den er da utorlig smuk, den vil sikkert blive et hit.

Godt nytår - og håber at hverdagen ikke bliver for hård.

nynne said...

Tror du kommer til at ligne en drøm - på din kobber-dag.
Jeg "plages" af tanken om at hverdagen igen gør sit indtog - men heldivis er der kun 30 hverdagsdage til det igen er ferie.

Lin said...

Ja det kan kun blive den flotte kjole til de dejlige sko.
Det var dog en god smag din mand har.
Jeg oensker dig alt muligt mod til hverdagen i morgen. De foerste dage efter en ferie er altid de svaereste. Rytmen forsvinder hurtigt og kommer kun langsomt tilbage.

Jane said...

Du vil blive en meget smuk kobberbrud i Isagers lille sorte kjole :-)

Sylvia said...

Enda en kjole!!! Den var lekker. I hvilken bok er den i?
Jeg har hatt planer om Topstykket etpar år nå, og i år håper jeg den blir en realitet. Jeg har garn til minst 3!!!!!

Britt said...

Selvfølgelig skal du da have en strikket kjole på - og du kommer til at ligne en million!!

Camilla said...

Hvor er den også bare smuk, især til de sko! Held og lykke med projektet, glæder mig til at se det færdige resultat :)

KirstenK said...

Godt nytår til dig...jeg bliver helt svedt ved atnken om at du allerede har en ny kjole i tankerne, hvor du lige er blevet færdig med Cecilia!

Vibekes lille ullne said...

Først må jeg skryte av Cecilia-kjolen, den ble superlekker og satt som et skudd på deg! Jeg er sikker på at den nye kjolen kommer til å bli kjempefin også. :)

Fru Kahr said...

Naturligvis skal du da have en strikket kjole på:-)

Det er vel nok et par lækre sko du har fået dig.

Strikkeheksen said...

Nu nytter det jo heller ikke, at du falder og brækker arme og ben - selv jeg har givet op overfor isen - i øjeblikket er løbeturene skiftet ud med gåture - håber ikke det varer for længe!

Den kjole er simpelthen pragtfuld, sådan én må jeg også eje!! for jeg har jo ikke så mange strikkede kjoler ;-)

Tak for din mail, Gitte, det varmer :-)

Berit said...

Det ser ud til at være en smuk kjole til jeres store dag.

Vi har også en par dage at fejre i februar (40 og 90 års fødselsdag), så måske skulle jeg også til at planlægge, hvad jeg skal have på.

Her er motionen også begrænset til gåture, for det ville da være ærgerligt at komme til skade, når der er fester lige om snart at se frem til.

Uldbegavet said...

Utroligt smuk kjole du har strikket
Du laver nogle meget fine ting, og jeg må igen sige, at det er en stor glæde at følge med i din blog og se din kreativitet udfolde sig.
Bliver helt forpustet over din energi
Hjertelig tillykke med både jubilæum og kobberbryllup. Er sikker på du kommer til at ligne en million.

Tine said...

Det er da bestemt den helt rigtige kobberbryllups kjole!
Den er meget smuk.
Og du kommer til at se fantastisk ud :-)