Sunday, March 2, 2008

Cobblestone, elefanthuer og pusterum

For en gangs skyld har vi haft en weekend uden gæster af nogen form (hverken store eller små). Det har været en rigtig familieweekend - et pusterum - med god mad, popcorn, chokolade og lejede film - både for børn og voksne. Eneste afbræk var en frokosttur lørdag, og så var Lise i byen fredag aften.

Lørdag var der god tid til strik, både i bilen og på sofaen. På pindene er Cobblestone inspireret af Karens og Liselottes versioner. Desværre kom jeg i gang før Liselotte satte mønsteret til salg, så... tja - baseret på tidligere "erfaringer" og så derudaf frem og tilbage på rundpind. Kanten er "Annefødder".

I dag har Lise og jeg syet 2 elefanthuer - en rød og en lyserød. Prøvemodellen syet fredag passede fint. Stoffet er bare så rædselsfuldt (har jeg virkelig købt det?). Desværre er hun glad for den - ligner mest af alt en fra en anden trosretning med den på!!!! - den kan vel bruges som absolut sidste reserve.................

2 comments:

Anonymous said...

Sikke flot din cardigan bliver med kanten i Annefødder :-) Jeg er i fulc sving med en,- købte Liselottes opskrift, og havde liiiiige noget garn liggende. Det har da været skønt med sådan en strikkeweekend :0)
Kender godt det du beskriver, at Lise er allermest vild med den hue du mindst af alt kan li.. Sådan er det med børn. De ser ikke med de samme øjne som os, men lad dog barnet*GG*.
Ha en god dag Gitte
KH Gitte

Karina said...

Smag kan ikke diskuteres!! Jeg har også stof på lager, som jeg undrer mig over hvor er kommet fra. Det samme med garn. F.eks. en masse spraglet strømpegarn, som bare har sneget sig ned i skuffen uden jeg nåede at stoppe det. Nu prøver jeg ihærdigt at få det udryddet!
Lækker trøje du strikker og rigtig fint med Annefødderne forneden.