Sunday, March 23, 2008

Flower Toggle Hat

Lises første - absolut ikke den sidste. Strikket af rester fra hendes "vindbreaker", som hun bruger flittigt, - er det koldt har hun en termobluse under. Opskriften går kun fra str. 2-3 til 4-5 fordelt med maskeantallet 49, 52 og 55.......... Jeg endte med i 4 forsøg at slå ca. 80 masker op!!
Jeg er vild med blomsten. En helt fantastisk detalje. Den er dog ikke så god under en cykelhjelm.....
Kan den også strikkes i voksen str.?

I går efter en tur på kælkebakken, skulle ungerne og jeg ud og handle. Et kik i bakspejlet viser, at der er mascara godt og vel ned til kinderne.... Åh nej, siger jeg.
Søren: "Det gør da ikke noget - mor. - Du ser da altid perfekt ud".
Tja - hvad siger man så! Der blev købt lidt ekstra godt ind på den tur.

Til sidst et billede af vores smukke troldhassel. Jeg elsker den uden blade og med sne på.

6 comments:

Anonymous said...

Hei Gitte!
Tusen takk for hyggelig hilsen i min blogg :-)
Så mye fint du lager, her var det hyggelig å være på besøk...jeg ble helt forelsket dine flotte porselensegg fra Netto!
Gratulerer med en nydelig Flower Toggle Hat - skjønne farger også!
Så må du ha en fortsatt glad påske sammen med familien

Gitte said...

Hej Eva Anette,
Selv tak ;-)

Må indrømme at jeg er meget glad for de porcelænsæg. De kostede næsten ingenting, og synes næsten, at der lidt "kongeligt porcelæn" (Royal Copenhagen) over dem.

Og tak for dit besøg på min blog.

mvh
Gitte

Ulla V. said...

Den hat er SÅ skøn!!!
Jeg har drømt om at lave den mange gange, men har ikke det rigtige lille aftager-hoved på bedding.

Den klæder Lise utrolig fint. Hun virker som sådan en glad lille spirrevip i selv, og blomsterhuen understreger det på smukkeste vis....

Gitte said...

Hej Ulla,
Tusind Tak. Hun er også rigtig gald for den. Og det er rigtigt - der er noget spirrevip over den ;-) - Som passer fint til den lille bandit.

kh
Gitte

Karina said...

Skøøøn hue og blomsten i toppen gør altså lige forskellen. Kan godt se at den måske ikke egner sig til under "snublekysen" meeeen hva' gør det. Så må hun ud og "Catwalke" andre steder!!

Gitte said...

Tak Karina.

Hun er ret god til det med at "vise sig frem". Har stadig umiddelbarheden, som små børn har. Dejligt. Så den skal nok blive brugt.