Tuesday, July 15, 2008

9x9 er blevet til 8x8

De hæklede firkanter skulle være 9x9 cm i følge opskriften. Det er mine bare ikke - de er kun 8x8 - så 60 firkanter rækker ikke. Op på hesten igen Karoline - der skal hækles ihvertfald 9 mere........

Har behov for lidt afslapning ind imellem (min hækleteknik er så primitiv at jeg kan noget som helst andet end at sidde med næsen helt begravet), og det er blevet til Puff-sleeved feminine cardigan fra Fitted Knits i sort - ikke noget der var på nogen plan. Egentlig skulle jeg igang med Fifi, men mønsteret ligger i den sikkerhedskopi som Jørgen tog inden PC'en blev sendt til reperation.

Garnet - 100% uldgarn fra Peer Gynt - blev købt på tilbud - en sort trøje til mig og en lilla til Lise. Garnet føles dog meget "hårdt", så jeg er ikke sikker på at det egner sig til børn..........

Til slut et billede af to meget "naturlige" børn med Sørens muffins som blev til én stor kage. Søren stod også for glasuren og Lise for pynten. (Der var ingen der havde fødselsdag, men hyggeligt - det var det.)

Søren er taget afsted på sommerferie hos nogle af vores venner. Han når lige hjem at sove onsdag aften, så tager han afsted igen et par dage på besøg hos en ven, som han har kendt siden dagplejen. De er 2 meget forskellige drenge, men de kan ikke ret godt undvære hinanden. Dejligt ;-) Lise er ikke spor misundelig. Hun nyder at være "enebarn".

4 comments:

Strikkeheksen said...

Positivt betragtet: Det er da godt, du "bare" kan hækle nogle flere :-) Jeg ender også ofte med at "designe" mine egne mål!

Rigtig sød cardigan - og unger :-)

Tine said...

Jamen det går jo så godt med de firkanter :-)
Du skal nok nå at blive færdig inden festugen!

Fin cardigan og lækker lagkage.
En fest kan man jo altid finde en anledning til :-)

Ulla V. said...

Sikke i nyder ferien...det er bare så vidunderligt at kunne være sammen med sin familie hele tiden.

Og hvor ser Sørens mega muffin lækker ud - jeg kan godt forstå, at de fik lyst til at pynte den med lys og flag. Hyggeligt :0)

Gitte said...

Strikkeheksen og Tine - Jeg hækler og hækler - Trænger bare sådan snart til et færdig projekt ;-)

Ulla - Vores ferie slet ikke betyndt endnu - Vi øver os bare ;-)

Kagen var SUPER.