Saturday, July 12, 2008

Fredelige weekendplaner

Vi nåede det - Jørgen, FLS og jeg - at drikke morgenkaffe i solen på terassen. Skyerne så truende ud, men solen holdt i den halve time det tog at drikke et par kopper kaffe, spise hjemmebagt brød og sy knapper i FLS. Er meget tilfreds med den, og glæder mig til at møde den på andre piger ude i sommerlandet. Det burde da være muligt, med alle de modeller, der er gang i på nettet lige nu.

Har sat gang i hækleriet igen. Nu er der 48 firkanter. Holder fast ved at det skal være det store dejlige halstørklæder med masser af varme i, som originalopskriften ligger op til. Målet er at det skal være færdigt til vores traditionelle tur til Århus Festuge sammen med nogle venner. Der plejer jeg altid at stå og fryse - men ikke i år, med 60 Alpaca-firkanter om halsen!

Selvsamme venner kommer til middag i aften incl. et stk. stor hund, så støvsuning og gulvvask venter til i morgen. Jørgen har taget en lækker oksesteg ud fra fryseren. Søren har meddelt at han vil bage chokolademuffins, og jeg står for tilbehør og borddækning.

Jørgen og Søren er taget ud for at spille tennis, Lise ser High School Musical og jeg stryger - lige om lidt.

I morgen skal vi ud og se kattekillinger.

15 comments:

damsgaarden said...

Den er blevet flot din FLS. Jeg har forsøgt med tørklædet, men nej jeg er ikke den store hækler, men flot er det.

Gitte said...

Jeg sidder også med næsen helt begravet når jeg hækler....... Det er mit første "værk" ud i hæklingens kunst.

- Og tak ;-) for kommentaren om min FLS.

Karina said...

Lækker FLS - og du har ret.....det må kunne lade sig gøre at møde andre der har den på "derude".

Gitte said...

KAN MAN NÆSTEN UNDGÅ DET ;-)

Strikkeheksen said...

Hvor er den blevet flot din trøje.

Jeg føler mig efterhånden helt umulig, fordi jeg ikke har fået strikket sådan en :-) Den er godt nok populær, men jo også med rette!

Måske skulle jeg gøre noget ved det her i sommer!

Mariann said...

Flot og frisk FLS, og det er nogle dejlige farver du har gang i til dit tørklæde.
God weekend !

Mona said...

Flot FLS du har lavet.Tærklædet bliver også rigtig flot med de lækkere farver:-)

HANNE said...

Skøn rød FLS og der har vist været speed i pindene....
Er det tørklædet fra Hendes Verden?? Det bliver vist frostsikkert og dejligt vamset :)
God sommerferie..

Irene said...

Den er blevet rigtig flot din røde FLS! Ville sådan ønske, at jeg kunne hækle, det ser superlækkert ud dit tørklæde.

Gitte said...

Hej Jette. Tusind tak. Ja - der er godt gang i den rundt omkring på bloggene. Hvad mon den næste dille bliver?

Hej Mariann og Mona - Tak ;-) Synes også at farverne er blevet ganske gode efterhånden (det har udviklet sig lidt fra 4 farver til nu 7).

Hej Hanne - Ja - det er fra Hendes Verden, og ligger på deres hjemmeside. Regner også helt sikker med at det bliver dejligt varmt (jeg er en frysepind).

Hej Irene. Tak - Det er også mit første hækleprojekt, og det er slet ikke svært ;-)

Liselotte said...

Den FLS er blevet skøn i rød, Gitte :-)

Jeg er ikke så modig, så jeg holder mig indenfor jordfarverne ;-)

Tine said...

Hej igen.
Sikke da flot din bluse er blevet, og så mange firkanter du har fået lavet.
Du er nu sådan en lille flittig bi :-))

Gitte said...

Hej Tine. Dejligt at høre fra dig igen. Flittig og flittig - nærmere lidt besat ;-)

Fynpige said...

Hejsa !
Er helt nyt her på siden, men søger med lys og lygte efter en opskrift på den flotte FLS trøje
på DANSK.
Det er alt for svært med at skulle strikke mønster og så mønster på engelsk :o)
Håber du kan hjælpe :o)

Anonymous said...

Sikke en flot FLS - skøn skøn farve :-)
Stine