Tuesday, July 29, 2008

Mandlig kreativitet ;-)

Der hækles stadig. Tror ikke helt, at jeg anvendte den rigtige teknik, da jeg syede firkanterne sammen - prøvede lidt på forskellige måder, men det blev altså ikke så kønt bagpå...?? Skal have nogle tip fra en der har hæklet det store halstørklæde i firkanter, inden jeg begynder at sy mit store alpacatørklæde sammen.

Sig ikke at manden ikke også har et kreativt gen - bemærk øldåserne som lodder til at holde tomatplanterne oppe - i øvrigt de 2 sørgelige pinde jeg købte for 5 kr. der har vokset sig store og stærke, med masser at kommende tomater på.

Vi kom ikke i Tivoli i går - istedet blev der badefest. Manden og sønnen var på tur og kom hjem med et "lidt" større badebasin, end det vi plejer at have. Foreløbig er Tivolituren udsat til torsdag. Nu kører vi til Vangså???

Jørgen skal lige først have sprøjtet gift ved et hvepsebo han lige har fundet i haven. Vi har de sidste dage været meget plaget af hvepse - især når vi drikker hyldeblomstsaft. Det kan de åbenbart rigtig godt lide.

9 comments:

Ulla V. said...

Åhhh, hvem der bare kunne svale sig i sådan et bassin!!

Og det bliver varmere i dag...

Gitte said...

Ja - herligt. Det var nu kun ungerne der hoppede i i går. Vi voksne kyllinger venter til det bliver lidt varmere......

damsgaarden said...

Jeg kan sagtens forstå jeres beslutning om at udskyde turen til Tivoli. Vi talte også om i går at vi ville købe et stort bade bassin, vi har ingen børn hjemme mere men det kunne være skønt alligevel, - det blev ved dog ved snakken. Hvad angår hvepsene, så har manden lige brændt et bo af, det var ikke bare lige til, de havde et bo i jorden, så der blev puttet klude med benzin ned i hullet, sat ild til og nu er de væk, men pas endelig på, de er vældig agressive, vent til det bliver næsten mørkt så falder de lidt til ro, held og lykke ;-))

Fru Kahr said...

Det lyder ubehageligt med et hvepsebo i haven - det bliver godt at slippe af med.

Det badebassin ser ellers lækkert ud her i varmen....

Tine said...

Dejligt bassin.
Og en god størrelse.
Noget mere fornuftig end min :-))

Tivoli bliver ved med at ligge der, så det skal i nok nå.

Håber du får hjælp til tørklædet, det ser ellers fint ud!

Rimkogeren said...

Hos Tanker & Spin så jeg et billede af en sok, som du kommenterede. Billede + kommentar inspirerede til morgendagens indlæg. Kig indenfor på bloggen min og se resultatet.

Irene said...

Vi har også et hvepsebo ved vores lysthus- meget irriterende! De kommer vrimlende, så snart de sniffer at vi spiser ude...

Anonymous said...

jeg er da vildt imponeret over mandens kreativitet - måske du kan pakke dåserne lidt pænt ind... :-)

Gitte said...

Hej Jette og Dorthe - Badebasinnet er et stort hit! Og vi voksne har også været ude for at blive kølet ned. Virker! ;-)
Hvepseboet fik vi has på, men der må være flere rundt omkring - Hvepse har vi i hvertfald stadig.

Hej Tine - Faktisk en perfekt størrelse ;-) i denne hede. (Som godt nok desværre ikke er helt så slem i dag)
Lise er glad for sit tørklæde og er ligeglad med bagsiden. Jeg må finde ud af det inden jeg skal sy mit sammen.

Hej Rimkoger - Tænk at man kan være inspirator........

Hej Irene - Ja det er ret generende at de kommer frem hver gang man skal spise. Ødelægger lidt hyggen.

Hej Charlotte - Det kan da godt være jeg skal give mig i kast med lidt decoupage...... (Der er iøvrigt vand i ;-)