Tuesday, July 8, 2008

Dansk sommer / eftermiddagshygge

Søren: Far - hvor er min computer?
Far: Den står på kontoret.
Søren: Faaaaaar!!!!!
Vores PC bliver hentet i morgen. Det er heldigvis service på! Håber den kommer hurtigt hjem igen.
For et par dage siden så det sådan ud på terassen, nu siler regnen ned. Rigtig dansk sommer. Der er stadig 1½ uge til jeg og ungerne har ferie. Mange er gået på ferie på arbejde, og hverdagen er derfor væsentlig mere rolig ;-) - jeg nyder det! Og har samtidig 4 ugers ferie at se frem til - med 2 sommerhusbesøg hos venner, besøg af venner fra Sverige, sejle i kano, en tur i Tivoli friheden (gudskelov er vi alle kyllinger - så ingen ture i store rutsjebaner) og en tur til Kreta med baderinge og bøger.
I dag havde jeg lovet Søren at vi skulle lave hjemmebiograf - så fra arbejde, hente børnene, leje "Alvin og de syngende jordegern" og sofahygge med FLS, film og popcorn. (Jørgen laver mad ;-) Så pyt med at det regner. Mangler stadig et halvt ærme på FLS. Knapperne blev købt i går, men er meget i tvivl om de passer.....

Ryggen til Surplice Bodice Camisole. Er ikke sikker på at den er stor nok!!

6 comments:

Ulla V. said...

I lyder til at få en vidunderlig ferie...bare vejret holder for os alle ;0)

Jeg synes knapperne passer godt til den smukke cardigan. Er det træ?

Gitte said...

Åh ja - sol og sommer (i det mindste ingen regn og blæst).

Nej - det er metal - ligner mest af alt gamle mønter......

damsgaarden said...

De knapper er da seje, fint med noget kontrast, og en smuk trøje ;-))

Gitte said...

Tusind tak - Jette.

Somme tider synes jeg at udvælgelsen af knapperne er det sværeste...

Anonymous said...

Hei Gitte!!!
Her i huset brukes MIN bærbare pc, og jeg som ønsket en som jeg kunne ha for meg selv!!!!!!
Når jeg hører om deres ferieplaner, blir jeg litt misunnelig, for i år har vi ikke planlagt noen spesielle ferieplaner, siden vi drar til USA neste år. Men en Københavntur står på ferielisten min........

Så flott en bok du har anskaffet deg. Så masse flotte strikkeprosjekter det var i den.
Ha en riktig fin weekend.

Gitte said...

Hej Sylvia,
Det lyder da rigtig dejlig med en tur til USA næste år.
Og København er bestemt også en dejlig by - især i solskin! Jørgen og jeg boede i København i slutningen af 90'erne, inden vi fik hus og børn.

Synes også bogen ser rigtig god ud!