Friday, July 18, 2008

SOMMERFERIE!

Endelig - jeg har sommerferie. 4 uger sammen med ungerne. Jørgen skal arbejde én uge mere. Åh - det er så dejligt. Har masser af planer - fundet forskellige steder på internettet som vi skal afprøve, i sommerhuse, gæster, til Kreta - jamen hvad mere kan man forlange. De lover oven i købet godt vejr i næste uge.

Jeg er igang med at samle lidt bøger sammen til især ferien på Kreta, og hvad angår håndarbejde er der masser af idéer - faktisk for mange. Jeg har besluttet at ligge alle planer på hylde - og så bare se hvad jeg får lyst til hen af vejen. Lige nu strikkes der på Puff-sleeved feminine cardigan fra Fitted Knits.

I morgen - lørdag til mandag - drager vi til Mols på besøg hos venner. Et herlig sted - en "fædrende gård", som 3 søskende har indrettet til "feriehus". Vi bliver 6 voksne og 7 børn - og uanset vejr er der masser af plads. Lise og Søren glæder sig rigtig meget. Vi pakker cowboybukser, regntøj, strikketøj, legetøj - og så afsted. Med os er også Herman - som Lise har omdøbt til Camilla - og som skal "passes" hver dag. (Vi har også en færdiglavet Herman/Camilla med æble, chokolade og nødder i fryseren, som vi tager med).

10 comments:

Ulla V. said...

Heldige kartoffel - så det er først nu det for alvor går løs ;0)!!

Christian starter mandag efter 2 ugers ferie og får 1 uge igen senere. Det ville have været skønt at have det hele i ét stræk :0(

Hav en rigtig dejlig weekend på Mols og god fornøjelse med Herman Camilla ;0)

Tine said...

Lyder som en god ide at tage tingene som de kommer.
Det er en del af det der hedder ferie :-)

Rigtig god weekend.

Gitte said...

Tak Ulla og Tine
Jeg glæder mig rigtig meget til de 4 uger. Det er også første gang at jeg har en så lang ferie (og skyldes arbejde på dage, hvor jeg egentlig havde fri).

damsgaarden said...

God ferie skal lyde herfra også. Det lyder til at blive en spændende ferie, der er muligheder nok og hvor ser den flot ud din trøje glæder mig til at se det færdige resultat ;-))

Strikkeheksen said...

Den ser meget lovende ud, den cardigan :-)Rigtig god ferie og strikkelyst!

Irene said...

Det lyder som nogle gode ferieplaner. Den økologiske have er et dejligt sted at besøge - har været der et par gange. Hold da op du har været hurtig til at strikke den cardigan. Du er jo næsten færdig:-)

Gitte said...

Hej Jette, Lene og Irene -

Tak skal I have. Vi glæder os alle sammen.

Hvad angår cardiganen er jeg også lidt spændt på den. Synes ikke at mønsteret passer i forhold til billedet, hmmmff..... - og på billederne af trøjen på Ravelry ser kanten også anderledes ud, så strikker man efter mønsteret får man ikke den trøje der er afbilledet i bogen!!!!!!!!!

Fynpige said...

Hej Gitte
Tak for dit svar, og jeg har fået lidt hjælp af de andre.
Men det er endnu ikke lykkes mig at finde den på DANSK :o)
Kunne det tænkes at du kan hjælpe mig, og jeg kan næsten ikke vente med at skal igang med denne.
Ved du også hvor man kan finde noget smart strik på drenge i str. 3-4 år ?
Rigtig god ferie til dig
Hej Lene

Fynpige said...

Hej Igen Gitte

NU fandt jeg opskriften på FLS på DANSK !!! YES!
Så er det bare med at komme igang.
Hvilket garn har du strikke din i ??
Kan se at der er nogen der har strikket den oppefra og ned, men jeg må heller holde mig til nedefra og op ;o)
Hej
Lene

Anonymous said...

Din røde FLS ble nydelig!! (du vet jeg er gal etter RØDT!)
Ja, lykke til med alle dine ferieuker! Hvor du er heldig! Min ferie starter om en uke, og vi drar muligens til København, der jeg vil overraske min Danske bloggvenninne, Marianne, med et familiebesøk.
God ferie, Gitte.