Sunday, January 25, 2009

For et syns skyld

Vi har haft en stille og rolig (tiltrængt) weekend. Ungerne har været på besøg hos diverse venner - så fredeligt har det også været. Jeg har strikket på Forecast minus "bobler" - tror den bliver et hit. Det er stort set samme grundopskrift som Elizabeth Bennets Cabled Cardigan, en af mine absolut favoritter. Jeg var forbi Fandango i går, så nu er jeg sikker på at have garn nok. Lise var med, så der var ikke ro til at udforske garn til nye idéer. Det er jo både godt og skidt ;-) Garnet - Merino Big - 100% uld fra Lana Grossa kan ivørigt anbefales. Det er super lækkert.

Sammen med Forecast ligger mine nye briller - bare for et syns skyld. Nu med læsefelt! Hmmmm. Det går ned af bakke. Nå - skidt, pyt. Efter først at være helt rundtosset i hovedet går det nu rigtig fint, og jeg kan virkelig mærke en forskel når jeg læser.

Andre planer - måske. Jeg har jo stadig flere meter sofa-uld, og forestiller mig at en del af det kunne konverteres til en romantisk nederdel til Lise med lysrosa blonde forneden + en lille engel. Hun synes det er en god idé.

11 comments:

Strikkeheksen said...

Den skal nok blive fin og sæt du bare pris på, at Lise var med, så du ikke kunne gå helt amok :-)
- sjovt jeg har Merino Big i nøjagtig samme farve liggende i skabet - har bare endnu ikke bestemt, hvad det skal bruges til :-)

Fru Kahr said...

Jeg har ofte mærket på Merion Big hos den lokale garnpusher - måske skulle jeg afprøve det ti praksis engang.

Tine said...

Jeg har også noget Merino Big på lager.
Købt på udsalg, mit er dog rødt :-)

Er spændt på den nederdel.
Det lyder som en god kombination.

Mariann said...

Flot strikketøj. Kender endnu ikke garnet, men det ser lækkert ud.
Det med læsefelt i brillerne er vi vist flere der kender til :-) , og faktisk tror jeg også at jeg trænger til at få mit "justeret" lidt.

Anonymous said...

Den ser rigtigt lovende ud, din Forecast! Skøn farve.
:-) Britt

Nette said...

Hmm.. Lise må være for gammel til Lego så, for mine drenge er ret hutigt til at finde Legoet frem dernede. De ved lige, hvor det er. :-)

Ja, det garn er lækker. Der ligger 8 nøgler i blå, brune og grønne farver og stråler ved siden af mig. :-)

nynne said...

Det ser meget dejligt ud dit nye projekt.
Og mange tak for din hilsen - der blev heldigvis ikke flere syge. Nu er Peter ogå hjemme igen - om end for en kort bemærkning.

Anonymous said...

Hei Gitte
Du strikker det ene store prosjektet etter det andre, og det blir bare så lekkert! jeg er på et nytt stort prosjekt, jeg også, nemlig et stort pledd i heklede oldemorsruter, og jeg elsker å sitte med det!!! (Anbefales)
Takk for linken til blue garter, der var det masse flott!!

Gitte said...

Hej Lene, Dorte, Tine og Nette - Garnet er ihvertfald lækker at strikke med - ved ikke hvordan det er efter vask.

Hej Mariann - Vi blir jo ældre - selv om det selvfølgelig ikke kan ses ;-)

Hej Nynne - Selv tak. Nu må du udnytte ham (manden) mens du kan ;-)

Tak Britt.

Hej Sylvia - Har godt set dit store projekt med firkanterne. Skønne farver!

Helle : said...

Det skal nok blive en flot nederdel ud af de ting som du taler om der. Jeg har også læsefeldt i mine briller det er nu dejligt. Men hvis jeg læser en bog så vil jeg nu helst have en alm. læsebrille.

Gitte said...

Hej Helle - Er ikke kommet igang endnu med nederdelen. Bliver nok næste weekend.
Uha - synes det er nok at have solbriller ved siden af..... Heldigvis kan jeg for "forsatsruder" til mine nye. Det kunne jeg ikke til de gamle.