Wednesday, January 7, 2009

Problemer

Først den blev for lille, nu er den nærmest lidt for stor.
Strikkede de 4 dele på almindelige pinde, inden jeg satte det samme til at strikke toppen på rundpind. Der kan ses tydeligt i perlestrikningen, og der er ligesom også noget med retningen.
Da den ikke skulle anvendes som bikini strikkede jeg den lidt længere end opskriften, og er nu løbet tør for garn. Der er ikke mere i samme indfarvning i butikken. Det kan godt være jeg er heldig at det nye parti Fandango får hjem passer i farven - men gider jeg?
Skal det hele pilles op? Dette og meget mere svares der på i senere indlæg.

Det er lige før jeg kaster pindene i ringen!!!!!!!!!! Er vist godt jeg har mange andre planer for weekenden, end at strikke. Fredag eftermiddag / aften skal jeg på strøgtur og ud at spise med en veninde. Hun er absolut ikke til garn og strik, så der er jeg "i sikre hænder" hvad angår besøg i garnbutikker. Bliver nok nærmere skobutikker der er på dagsordenen. Har iøvrigt købt disse på udsalg (halv pris) i Skanderborg. Er vild med dem. Passer fint til en fredags tøse-strøgtur.

Jeg håber dette garn kan hjælpe lidt på humøret. En blanding af 2 uldgarner skal bliver til en "voksen mini" (inspireret af Ulla), som passer til skoene - en af mine julegaver. Måske jeg skulle gøre noget vildt, og lave en strikkeprøve!

PS: Nu med links der virker.......

15 comments:

Anonymous said...

Hej Gitte...hyggeligt at der linkes til mig, når man trykker på "voksen mini", men mon ikke vi skulle ende et andet sted ...ti hi..:-)

Pernille said...

Sikke nogle fine sko, der har du været heldig at få så fin en julegave. Det er lidt vildt med de strikkeprøver, lidt for vildt til mig. ;o) Jeg er så dårlig til at få dem lavet, det er så keeeedeligt og så kribler det jo i fingrene for at komme igang med selve projektet. :o)

Merete said...

Er du medlem af webstrik?
For så kunne du prøve at efterlyse garnet du mangler, det kunne være at der var en som kunne hjælpe dig.
Skønne sko
Merete

Ulla V. said...

Det er da bare så træls for dig med den trøje, Gitte! Den ser ellers fin ud som den hænger der på ginen.

Du er så god til at tage på små ture med veninder, synes jeg. Jeg håber i får en rigtig hyggelig fredag og skobutikker er da heller ikke det værste at kigge lidt i ;0)
Fede sko du har fået!!

Anonymous said...

Jammen har du vært heldig med dette prosjektet av en genser, Gitte. Får jeg lov til å gi deg et råd? Når du får mer garn, og det ikke er samme innfarving, så rekk opp noen rader av det du har strikket, strikk så annenhver omgang med det "nye" garnet og det "gamle". Da blir det ikke lett å se forskjell.
lekre sko du har kjøpt. jeg har vært å kjøpt flere gensere, og det skulle jeg altså IKKE, men på 1/2 pris blir man så fristet!!!
Lykke til videre med genseren.

Fru Kahr said...

Jeg håber da, at det lykkedes dig at få fat på garnet. Du har godt nok god fart på pindende:-)

Gitte said...

Hej Anne - Beklager. Forstår dette ikke, men nu er det ændret. Google var mærkelig i går aftes......

Hej Puttenings - Jeg er også glad for skoene. Sådan plejer jeg også at have det med strikkeprøver, men når tingene mislykkes bliver man vel klogere - eller gør man?

Hej Merete - Ja - men har aldrig rigtig fået mig sat ind i det og mon ikke jeg er blevet slettet (uaktiv medlem)

Hej Ulla, desværre er den ikke så fin i virkeligheden - Prøv klikke på billedet...
Synes der er behov for nogle tøseture ind imellem. Det er ikke fordi det er mig der tager initiativet, men jeg tager mig sammen og siger ja.

Tak for godt råd, Sylvia. Det burde kunne virke. Uha - ja udsalg er ikke til at modstå.

Hej Dorte - Måske bliver den bare trævlet op og så strikket til noget hvor garnet rækker..... Hurtigt og hurtigt, hvad hjælper det, når det ikke dur ;-)

Tine said...

Øv, det er ærgeligt.
Både at mangle garn og ikke at være tilfreds.
Håber at det lykkedes for dig.

Helle : said...

Håber I havde en god tur, smarte støvler ;-) resten er jo beskrevet.

Nette said...

Den er ellers blevet flot, den bluse. Men ih, hvor er det ærgerligt. Jeg har også engang lært det på den hårde måde; man skal bruge de samme pinde til det hele. :-(
Selv hæklenåle i anerkendte mærker har forskellige størrelser, selvom der står samme nummer på dem. Det fandt jeg ud af, da elefant nr. 2, 3 og 4 blev meget større end nr. 1. - Det var med en anden nål, men hvor der også stod 2½ på.

Gitte said...

Hej Tine - En ny idé til bluse er ved at tage form i mit hoved (hjemmelavet opskrift), så det er lige før jeg glæder mig til at trævle op og komme igang igen ;-)

Hej Helle - Vi havde en dejlig tur - brugte for mange penge, og fik lækker mad på café.

Hej Nette - Man skal åbenbart lære så længe man lever - også på strikkefronten......

Strikkeheksen said...

Øv for den - det er ellers en rigtig fin trøje. Håber, du finder en løsning :-)

Flotte sko :-)

Kludemutter said...

Ej, hvor ærgeligt.
Håber du finder resten.
Seje sko ;)
Yt.

Samtal från min trädgård said...

Virkelig fine sko, og läkkert garn, som matcher.

Irene said...

Ærgerligt at blusen ikke passer. Det var ellers noget virkelig lækkert garn. Flotte sko!