Sunday, January 4, 2009

Frostblå Ingenue

Et forhåbentlig hurtigt "mellemprojekt" - Ingenue fra Custom Knits. Trængte pludselig til at strikke noget andet end Frost Flower Cuff Pullover - der er rimelig tung at arbejde med (og dermed hård for arme/håndled). Var i panik for butikkerne var lukkede, og jeg har egentlig ikke så meget garn på lager (dvs. rester har jeg nok af!!), så der var ikke andet for end at sætte igang med de nøgler Alpaca fra Garnstudio som jeg har liggende efter et mislykket projekt.

Tror faktisk at den bliver rigtig god. Tager lidt ekstra ind til talje for at få facon på blusen.

En dejlig ferie er slut. Det er mandag og hverdag i morgen. Vi har været ude i den friske luft i dag - hele familien - og har gået en lang tur, så ungerne protesterede ikke over at blive lagt i seng kl. 19.55 (klar til Livvagterne ;-). Så mon ikke at mandag morgen kommer til at forløbe nogenlunde........... Alt er pakket og klart (skoletaske, madpakker, tøj til børnehaven). Det eneste der mangler er at jeg smutter i seng.

8 comments:

Ulla V. said...

Allerførst et rigtig godt nytår til dig og din familie.

Det er altså utroligt når du starter et mellemprojekt, og så sulme allerede har nået at strikke en ½ trøje siden jeg læste din sidste post. Det er bare sejt!! ;0)

Halsen på den er super flot....og de taljerede modeller klæder dig - kan jeg se på billederne ;0)

Hav en god mandag :0))

Tine said...

Hvor ser den fin ud.
Dejlig farve.
God ide at skåne hænderne lidt.
De skal jo gerne holde længe endnu :-)

Helle : said...

Flot og smart hals, godt at du passer på dine arme. Hav nu en rigtig god uge.

Gitte said...

Hej Ulla - Også godt nytår til dig og dine.
Trøjen strikkes på pind 5,5 - så det går lidt hurtigt fremad. Faldt også for halsen.

Hej Tine - Tak!

Hej Helle - Tak i lige måde.

damsgaarden said...

Sikke en fin detalje med den hals, og farven er jo bare hel perfekt. Jeg kan godt forstå du passer på dine hænder og arme, pinde str. 5 er ikke godt for sarte lemmer :-)

Samtal från min trädgård said...

Den ser flot ud, her begynder vi först i skolen på torsdag, så der skal snart til at vendes på dögn, så man kan komme op i rigtig tid i overmorgen.

Strikkeheksen said...

Nej, hvor den bliver flot, rigtig smuk farve :-)

God bedring med armene :-)

Jette said...

Håber dú finder noget garn til den, for flot er den. Og den lilla mini glæder jeg mig til at se.