Sunday, January 11, 2009

M&M

Mini og maling har været hovedoverskrifterne denne weekend. Jeg strikker voksen mini i lilla, og så har jeg frisket malingen på vores sofaer op.
Da Søren var ca. 2,5 år udfoldede hans sig kunstnerisk med en kuglepen på den ene af vores daværende rødbrune Stouby læddersofaer. Det forsøgte jeg så at fjerne med mælk. Virkede absolut ikke, blev bare værre! Resultatet var hynder med store skjolder. En veninde foreslog, at jeg malede sofaerne sorte. Som sagt så gjort. Ind imellem - ca. hver 3 år - skal bundhynderne friskes lidt op og hele sofaen får en gang lædderfedt, og vupti ligner det 2 splinternye sofaer.

9 comments:

Tine said...

Godt at du kunne redde dine sofaer, dengang.
Og de ser jo ud som nye nu :-)

Lækkert strikketøj du har gang i!

Gitte said...

Bliver så glad for dem, når de lige er frisket op ;-) Så - det kan man også......

Er lidt spændt på den trøje. Trænger til en succes.

nynne said...

De ser fine ud dine sofaer - jeg har også set på Mini nede hos Inger - de er virkelig lækker. Dejlig farve du har valgt til den

Helle : said...

Det er da en god måde at gøre det på, du får jo næsten en ny sofa hvergang du frisker den op. Min datter overmalede min søns værelse da hun var lille, med en stor sort tuspen, så kender det godt. Håber du bliver tilfreds med dit strikketøj.

Desværre kan jeg jo ikke komme på søndag, men jeg håber at jeg får et referat ;-)

Kludemutter said...

De skinner helt, flotte ser de ud.
Den mini lokker ;D

Yt.

Gitte said...

Hej Nynne - Tak skal du have.

Hej Helle - De kære børn ;-)
Ærgeligt at du ikke kan komme, men en barnedåb er trods alt vigtigere....

Tak - Yt. Har også kigget på mini længe, og nu skulle det være ;-)

Strikkeheksen said...

Hold da op, det anede jeg ikke, at man kunne - flot resultat, må jeg sige :-)

Glæder mig til at se din mini :-)

Samtal från min trädgård said...

De ser jo splinternye ud, det skal jeg huske, selvom min börn er ovre den alder.

nynne said...

Hej Gitte
Der ligger en "gave" til dig på min blog