Sunday, January 18, 2009

Strikkende kvinder

Der var strikkecafé hos mig i dag, og det er næsten lige som at holde fødselsdag - sikken en gaveregn - lige fra Tines dejlige net til lille etui med maskemarkører og målebånd, blomster, garn og chokolade.... Tusind tak alle sammen.

8 stk. var vi - både fra nær og fjern. Efter lidt optankning af både vådt og tørt kom der gang i pindene, og en strøm af strikkebøger fandt vej op på bordet. Jo - inspiration er der nok af. Det er også hyggeligt at se og høre hvad de enkelte arbejder på: Mettes spændende tørklæde, Birgittes lækre vest, Irenes fantastisk flotte silkegarn, der er ved at blive til strømper, Marianns kjole, osv. osv. Og så har vi selvfølgelig allesammen noget hjemmestrikket på!!!! Det er strikkecafé på alle fronter.

Mand og søn havde klogeligt søgt andre græsgange. Lise ville gerne være med, selv om det nok alligevel blev lidt kedeligt.

Glæder mig allerede til næste gang ;-)

9 comments:

Strikkeheksen said...

Tusind tak for sidst, Gitte, hvor var det bare hyggeligt :-) Og som sædvanlig gik tiden bare alt for hurtigt :-)

Jeg er helt målløs over den fine forplejning og håber, jeg kan gøre dig kunsten efter næste gang :-)

Apropos billeder - her skal der fnises :-)

Kludemutter said...

Sikke nogle dejlige gaver.
Nøj, i har hygget jer.
På lørdag er det min tur ;D

Yt.

Tine said...

Også en tak herfra, for en rigtig hyggelig eftermiddag, der bare fløj afsted.
Så hurtigt at jeg glemte mit kamera hos dig :-(

Glæder mig også til næste gang.

Anonymous said...

Så hyggelig dere ser ut til å ha det, Gitte. er det ikke koselig med felles interesser?
Jeg har hatt en venninne på besøk i dag, og vært inspirator, for hun ville så gjerne strikke noe.

Og ang dine andre innlegg, så går timene bare så raskt når man sitter på pc`n og blir fortapt over andres blogger, strikkemønster, garn osv....... jeg er faktisk medlem på RAVELRY, men er der nesten aldri. (da hadde jeg nok ikke fått gjort stort hjemme....hi hi) Og noen ganger er kl. blitt 02 på natten når vi surfer her på nettet, og vi skal snart opp igjen...hjesp.....Men du, hvor hyggelig det er.

Nette said...

Ih, hvor ser det hyggeligt ud. Kunne forestille mig en flok høse kvinder med trætte ører entre deres hjem i går aftes. :-)

Samtal från min trädgård said...

Åh, hvor hyggeligt! Det må jeg införe i Sverige at man strikker hjemme hos hinanden.

Fru Kahr said...

Æv, hvor er jeg bare misundelig! Jeg er slet ikke det mindste i tvivl om, at jeg gik glip af en dejlig eftermiddag:-(

Helle : said...

Ih hvor har i bare hygget, og sikke da mange flotte gaver du har fået. Glæder mig til jeg kan komme med.

Gitte said...

Hej Lene - Selv tak ;-)
Synes virkelig at det var sådan et dejligt billede af dig, der beskriver, samt Mette og Tine der smiler ;-)

Hej Yt - God fornøjelse på lørdag ;-)

Hej Tine - Ja - du kom vist for hurtigt afsted. Søren har forlangt kiksekage til hans fødselsdag.......

Hej Sylvia, Det var så hyggeligt, og det er virklig fantastisk som snakken går i det fora, selv om vi "bare" har mødt hinanden via vores interesse på nettet/blogverden.

Hej Nette - Snakken gik rigtig godt ;-)

Hej Smatale fra min trægård - Det må du bestemt indføre i Sverige ;-)

Hej Helle og Dorte - I blev absolut savnet ;-)