Monday, May 23, 2011

Fifi

Fifi blev færdig sent lørdag aften, og lagt fladt til tørre ved midnatstid, så den var stadig (meget) våd søndag formiddag. Jeg gik til konfirmation i en tør kjole ;-) og tog så til gengæld blusen på i dag.
Faktaboks: Fifi fra FrenchGirl - strikket i Drops Muskat. Jeg har strikket den øverste del af blusen på p4, slået op til en small og "passet mig frem" til størrelsen eftersom den er strikket fra oven. Den nederste del er strikket på p3,5. Antal nøgler - hmmm - det har jeg ikke styr på.
Sidder ikke helt pænt på billedet. Men det er ikke let at få mændene til at tage billeder, så man må nøjes!

Perlene er trukket på en sytråd, som er strikket med - ikke en anbefalelsesværdig løsning. Jeg er spændt på hvor længe det holder....
Strikkekrisen...... En sommermodel skal det være - i bomuld fra lager. Jeg bladrer og bladrer....., og har fået lyst til at lave de lange fingerløse vanter. Der har jeg bare ikke lige noget garn, der passer!

13 comments:

Mariann said...

Hvor er den bare blevet flot din FIFI, og den passer jo perfekt :-)

Lea said...

Den er også flot:-)

Tine said...

Hvor blev den fin!
Den er jeg sikker på du nok skal komme til at bruge meget!

Og du var jo også super fin i kjolen!
Forresten, tak for hyggeligt selskab igår :-)

Gitte said...

Tak Mariann og Lea ;-)

Tak Tine - og også tak for godt selskab herfra. Det er jo lige før jeg ser dig oftere end jeg ser Helle!

Birthe said...

Hold da op for en super smuk bluse :-) Den passer dig jo bare perfekt ...

KirstenK said...

Fifi er fin...

Fru Kahr said...

Den ser ligeså dejlig ud som den sidste:-)

nynne said...

Fin fin bluse - en rigtig sommersag ! Ærgeligt at du ikke lige nåede i mål til tiden

Lin said...

Elegant, det er du. Jeg kan lige forestille mig FIFI sammen med den blaa soemandsnederdel der er i bogen med halvfingervanterne. Den har jeg selv tit paa, og saa er den i bomuld.

Berit said...

Den er blevet superelegant, Gitte. Ærgerligt, at tørretiden var for lang.

Jette said...

Meget smuk model, er også glad for min. Og kender godt det med at få mænd til at tage billeder, de ku' da godt lige sige hvis noget sad skævt, men nej, det skal bare overståes...:o)

Irene said...

Det er blevet en rigtig fin sommerbluse.

Anonymous said...

Den sidder jo som malet på!!! Wauw og atter wauw!!!