Sunday, May 8, 2011

Lys Camomille med træperler

Camomille nr. 4 blev afleveret som fødselsdagsgave i aftes.
Kvasterne blev lavet i går. Jeg har lavet en fletning, bundet en knude, trukket trådene gennem perlerne af flere omgange og sluttet af med en knude og en kvast.Tørklædet er strikket i uld - en tråd flødeskum og en tråd havskum fra http://www.garnudsalg.dk/. Og ellers bare efter opskriften (dog en smule mindre).
Her er kjolen...... Jeg har givet op. Med til historien hører også at strikketøjet hang fast i en lynlås, og jeg simpelthen ikke kunne trække trådene pænt på plads igen. Derudover havde jeg maskerne fordelt på 2 pinde - og det så mega stort og slasket ud..... (Som Jørgen sagde - "Du skal da vist til at spise noget mere, hvis du skal passe den"!) Jeg vil strikke kjolen, men det bliver nok i noget andet garn.
- Og tusind tak for støttekommentarerne i sidste indlæg.

10 comments:

Lis said...

De to, jeg har set være igang med den kjole, har også set noget underlig ud. Så forstår godt du har lavet en kugle af det garn.

Får snart mareridt af de Camomille. Har stadig ikke fået gang i en, der sniger sig hele tiden et andet stk. strikketøj ind.
Din er flot, jeg kan godt lide din detalje med perlerne.

Kh. Lis

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ said...

Flot flot Camomille

Súnadóttir said...

Nøj hvor er det flot! Hvor kan man få opskriften? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at strikke sådan et...

Jette said...

Lige så smukt som de andre du har lavet. Fin gave.

Hygge-Strik said...

Meget flot sjal, farven vil passe til meget. Sjov ide med perlerne.

nynne said...

Sikke da en træls historie med den kjole - men mon ikke du hitter på noget ?
Sej udgave af Camomille sjalet !

Tine said...

Super flot camomille.
Håber modtageren blev glad :-)

Jeg har altså set flere der døjer med den kjole.
Så du er ikke den eneste :-)
Selvom det er ærgeligt!

Camilla said...

Ha ha ha Gitte, du må da kunne strikke camomille imens du sover :-)) Du kan bare slå masker op inden du går i seng, og så strikke i søvne :-D
Igen har du lavet et smukt smukt camomille!! Godt gået.

Kludemutter said...

Sikke en fin gave at modtage ;)
Øv, med kjolen. Min kolega har strikket den med held, så det kan lykkes.

Yt.

Berit said...

Lækkert Camomille. Tror også godt jeg kender modtageren :-).

Øv, med kjolen, men du giver jo ikke så let op, Gitte, så du finder nok det rigtige garn.