Monday, May 9, 2011

Norske knapper

Søde Syliva er igen trådt til som redningsmand. Jeg synes jeg har været mange steder efter blå knapper - hos 2 syforretninger og 2 garnforretninger i Århus, en garnforretning i Hørning og en i Odder uden at komme hjem med de helt rigtige knapper. Ringet rundt og søgt på nettet har jeg også - uden resultat. Jeg endte med knapper, som godt nok passede i farven, men de holdt kun trøjen sammen hvis jeg stod mussestille, og det gør jeg ikke ret tit! Og når jeg sammenligner billederne fra før med nu, så synes jeg at de norske knapper lyser op og gør trøjen meget pænere. Billedet snyder lidt, de er ikke helt så lyse, men changerende blå perlemor - helt perfekte til trøjen både i farve og størrelse.
Det her er meget bedre og giver et helt anderledes look! Tusind tak - Sylvia.

PS: Jvf. efterspørgsel på opskrift til Camomille: Jeg har købt hæftet "Knit Collection 2010" fra Helga Isager hos Tøndering Strik, Graven i Århus. Det kan også købes på nettet hos Isager Strik og hos flere andre netbutikker til kr. 125.

10 comments:

Sylvia said...

Hei Gitte
Da var knappene på plass ser jeg. De lyse knappene kledde trøyen, og gir den et lite piff!
Jeg håper du bruker trøyen fremover, og tenker litt på meg, når du har den på. :)

Berit said...

Godt der findes gode mennesker, som træder til, når det kniber med knapperne :-)

Tror bestemt at knapperne gør sig godt IRL.

Irene said...

Endnu en flot Honey! Det er en rigtig god model! Knapperne er vældig fine til den.

Camilla said...

Hvor dejligt at det hele faldt på plads og du fik nogle fine knapper!! Den er simpelthen så flot den Honey!!

Kludemutter said...

Ja, det jo rigtig tit knappen der er prikken over i ;)
Den ser skøn ud.

Yt.

Tine said...

Hvor er den blevet smuk.
Super fine farver.
Og knapperne er lige i øjet!

Fru Kahr said...

Flot Honey. Jeg må sige, at du kommer langt omkring, når du skal have knapper;-)

Vilma said...

Udover unikke mønstre , så kan nordmænd osse noget med knapper , meget stillig :-))

Anonymous said...

De knapper er da prikken over i'et! Hvor er den flot trøjen!

nynne said...

Det var da godt at du fik skaffet brugbare knapper - og hvor er den det blevet fed