Sunday, May 15, 2011

Strik i blåt / Hurra for varme huse og biler.......

Vejrudsigten er blevet fulgt med stor interesse i denne uge - der var nemlig udendørsarrangementer både lørdag og søndag. Egentlig skulle mit blå tørklæde have været færdigt til weekenden, men jeg mangler stadig lige det sidste...... Lørdag var vi inviteret til havefest kl. 15.00 Eftermiddagskaffen var en kold omgang, men er man 26 mennesker, skal der ikke meget til for at flytte festen indendøre. Der blev ommøbleret, og vupti blev det til en varm husfest, så skuldrene ikke sad om ørerne under middagen.
Søndag satte jeg næsen mod Nordjylland - til Saltum Uldfestival sammen med Lene. Familien sov stadig (vi kom i seng kl. 01.30 lørdag nat...), da jeg tog afsted søndag morgen. Det gik lidt hurtigt med at komme ud af huset, men heldigvis havde jeg flere lag tøj med. Det var også nødvendigt, for festivalen foregik i kulde, blæst og regn. Rigtig ærgeligt for Lene havde lavet lækker madkurv - salat med lam - incl. skvalderkål! Jeg skulle bare sørge for brød og noget sødt.
Hvor der er vilje er der en vej - Vi havde en rigtig hyggelig dag. Vi klarede 1. omgang snusen i forskellige boder. I raskt trav retur til bilen for at spise frokost - og så ud igen til boderne. Der blev kigget på garn, modeller og flotte knapper. Eftermiddagskaffen flyttede vi nu hjem til Lene, inden jeg igen vendte næsen hjemad mod Århus. Tusind tak for en dejlig dag - Lene.Indkøb - jo lidt - kommer senere.

9 comments:

Sylvia said...

Så dere dro på Saltum Strikkefestival!!! Dit hadde jeg også lyst til å dra, men det passet ikke inn i mitt program. Skal vi avtale til neste år?? ;) Jeg har nemlig vært i Saltum flere ganger, når jeg har feriert i Danmark!
Så fine bilder av Lene og deg. Trøst dere med at været her i Norge var likedan som deres. Det er ikke mye man får gjort utendørs, da. men jeg ser at dere hygget dere.

Fru Kahr said...

På trods af det noget genstridige vejr, så ser det jo ud til at have været en god weekend:-)

Hvor mange Camomiller har du egentlig lavet?

Charlotte said...

Flot farve til camomille. Ja, det var lidt ærgerligt med vejret i Saltum, men det ser jo rigtig hyggeligt ud alligevel:-)

Tine said...

Lyder som om i havde en rigtig dejlig dag, trods vejret.
Irene og jeg hyggede os til strik i et sommerhus, men for søren, hvor ville vi da gerne have været med jer!
Glæder mig til at se dine indkøb ;-)

Camilla said...

Ha ha, så sneg der sig liiige en camomille mere ind :-) Jeg ville gerne have været til Saltum, men det må blive en anden gang. :-)

Berit said...

Dejligt med en udflugt. Havde helt overset, at det var nu der var festival i Saltum.

Og så har du liiige tryllet et Camomille mere frem - du er og bliver en speed-strikker :-)

Jeg bøjer mig i støvet...

Gitte said...

Sylvia - det må vi snakke nærmere om på Fanø ;-)
Vi regner med godt vejr til weekenden igen. Lige nu er det "rigtigt dansk forårsvejr" med regn.

Dorte - det er nr. 5 ;-)

Charlotte - det var hyggeligt.

Tine - lyder dejlig varmt med sommerhus.

Berit - Saltum ligger vist midt i maj hvert år. Ærgede mig sådan over at jeg ikke tog op til Lene sidste år, så i år skulle det være.

Lin said...

I to ser bare ud til at raahygge paa forsaederne. Herligt. Og Lene ser da ud til at have det rigtigt godt. Skoent.
Den blaa farve klaeder Camomillen virkeligt godt. Det er en fantastisk model.
Sendte dig et tanke-tak i dag da vi ledte efter model til foedselsdagsindbydelser. Fandt lige hvad vi ledte efter i bladet. Hurraaa.

EnHeberg said...

Hvor har I hygget jer :) Det er jo genialt med frokost i bilen, mens regnen trommer på ruden.
Jeg har meldt mig som fast læser hos dig.