Tuesday, August 9, 2011

Cherry-tørklæder og sommer på flasker

Sidst i august skal vi til 1 x 16 års fødselsdag og 2 x 18 års fødselsdag. De 2 skønne piger - Rikke, der bliver 16 og Lin, der bliver 18 strikker ikke selv, og har gang på gang spurgt om jeg dog ikke gerne ville strikke noget til dem ;-) Og det har jeg så gang i nu - så måske spørger de aldrig mere.

Jeg speedstrikker et Cherry Halstørklæde til dem hver strikket i Alpaca og uld. Den råhvide bundfarver går igen i begge tørklæder, med forskellige farveskalaer imellem. Det går hurtigt fremad, så jeg er næsten sikker på at jeg når i mål uden at jeg skal sidde oppe i halve nætter.

I aften har Jørgen og jeg lavet de første flasker æblejuice af æbler fra haven. Det smager skønt. Den lidt røde farve i den ene af flaskerne skyldes en rest solbær også fra haven. Det må da kunne kaldes en c-vitaminbombe.

16 comments:

Kirsten Amstrup said...

Det er nogle rigtige fine farveskalaer, du lægger ind i disse tørklæder.
Havde du bare dem på hylderne?

Gitte said...

Ja - købt ind til et andet projekt som mislykkedes......

Min datter har også bestilt et halstørklæde, og der er vist garn nok ;-)

Lis said...

De halstørklæder ser spændende ud. Gode farver og et skønt mønster, det skal nok falde i god jord er jeg sikker på.

Dine vitaminbomber ser altså bare gode ud, uhmmm.

Kh. Lis

Irene said...

Det bli´r dejlige tørklæder:-) Skønt med hjemmelavet saft! Mine æbler er ikke modne før i september, men så vil jeg også lave saft:-)

Kludemutter said...

Jeg tror nu de vil spørge efter mere strik ;))

Lækkert saft i har brygget.

Yt

Berit said...

Skønne tørklæder - tror da bestemt at pigerne vil blive vilde med dem!

Saften ser lækker ud.

Sukkerknalden said...

Jeg er også lidt lun på de halstørklæder.. Hvor mon man får fat i en opskrift?

Saften ser LÆKKER ud! Måske jeg skulle på opdagelse i mine forældres have.. :D

nynne said...

Åh- kunne lige drikke et dejligt glas æblesaft. Vi har kun efterårs æbler i vores have - så det må vente.
Cherry er stadig et af mine ynlings tørkæder ! Tror kun de kan blive meget glade for dem.

MetteNS said...

Hvor dejlige farver til Cherry tørklæder.

Britt said...

Med dit tempo skal du nok nå i mål ;-) flotte farver de får, i øvrigt.
Og sulers ikke ting, du har strikket hen over sommeren - især Bea og Overblik er smukke!

Strikkeheksen said...

Mon ikke de spørger igen, når de får sådan et fedt tørklæde - de bliver da bare super lækre - du får aldrig fred fra nu af, Gitte ;-)

Den saft ser mere end drikkelig ud - godt hvis der er rigeligt med æbler - mon jeg skulle bruge nogle af mine? :-)
Jeg skal ud og samle hyben i weekenden både til te, suppe og marmelade - hyben i norden er det mest c-vitaminrige, der overhovedet fåes (de danner mere c-vitamin i koldt klima) og så synes jeg, de smager helt fantastisk :-)

Helle said...

Morsomme skjerf med spennende fargekombinasjoner du har valgt. De må jo falle i smak hos de unge piker.

Lin said...

Med de vitaminbomber kommer der da turbo på strikningen hihi. Jeg tror du er i stærk fare for at pigerne spørger om mere mere mere hihi. Det ser godt ud med nogle skønne farver. Skægt at høre at der er andre der hedder Lin med et n:

Anonymous said...

Jeg tror nærmere, det er sandsynligt de vil plage dig endnu mere, når de får sådan et par smukke og lækre tørklæder!
Skønne farver!
Har du overvejet huer/halvhandsker til? Det kunne være flot med nogle sæt ;)

Gitte said...

Lykkefanten - puha - nej det kan jeg altså ikke nå ;-) men kan godt se at det ville være fint. Der er også en bror som fylder 18 og jeg skal lige se hvad jeg kan nå til ham ;-)

Gitte said...

Og iøvrigt - tusind tak for alle kommentarerne. Jeg bliver altid i tvivl om det er godt nok, når jeg laver "håndlavede" gaver, og så hjælper det med en stak meget søde og positive kommentarer ;-)