Saturday, August 6, 2011

Fandango og Grappa

Det lyder helt sydlandsk, men er såmænd bare i centrum af Århus.

Onsdag cyklede jeg ind til Århus og tog en tur omkring Fandango. Jeg ledte stadig efter knapper til Overblik. Jeg fandt dem - de er i den helt rigtige lilla farve. Bare vent og se!
(- Så Syliva, du slipper for at medbringe knapper til Fanø ;-). Desværre var Tine ikke på arbejde. Jeg havde ellers set frem til en lille snak. Ud over knapper kom der også lidt lækkert sokkegarn med hjem, sat ned til 50%.

Bagefter var jeg på Grappa sammen med en veninde, som jeg ikke har set i 4 år. Det var skønt at se hende igen, og meget, meget hyggeligt. Vejret var perfekt, så vi sad udenfor v. Åen.

Cykelturen på 20 km (ialt) gjorde godt i ryggen. Den sidste uge i ferien i sommerhus blev der ikke motioneret meget. Det blev mest til bilture, besøg hos venner til god mad, afslapning i sommerhuset med læsning og strik og så en strøgtur i Ebeltoft, og at sidde for meget ned - det er altså ikke godt for "skrogget". Der skal bevægelse og motion til ellers får jeg hold i ryggen - men! Jeg har fundet kuren, så jeg undgår alle besøgene hos kiropraktoren: En rigtig god, halvlang cykeltur bakke op, bakke ned og jeg er som ny igen. Så i dag kunne jeg springe ud af sengen som om jeg stadig var 20 år ;-) I morgen bliver jeg nok nødt til at tage en ordentlig tur på cyklen igen, for ligesom at holde det hele på plads.

Lise startede til ridning i går. Nøj hvor hun glædede sig ;-) og hvor var hun glad da hun kom hjem. Så må moren styre de dårlige nerver og tro på at det går godt. De ridder trods alt ikke på fyrrige hingste - endnu.

Og - Tusind tak for alle de positive kommentarer til Ærteblomst-kjolen. Jeg strikker ærmer....

10 comments:

Lin said...

Godt at du har fundet et "rygmiddel" der virker, og som ovenikoebet ikke koster en bondegaar hihi. Saa nu har du ogsaa faaet en hestepige. Velkommen i klubben. Det er en meget "opslidende" sport. Slider vel mest paa mors tegnebog og nerver hihi. Jeg har selv redet meget, men det giber i mig hver gang naar det er datteren der ridder. Ih vi moedre altsaa.
Sikke nogle superflotte knapper du der har fundet.

Eva said...

Tænk, hvor simpelt at kunne kurere en ryg med en cykeltur til en GARN-forretning:)

Helle : said...

Super godt at en cykel tur kan hjælpe din rygproblemer.

Flotte knapper du fandt hos Fandango!

Lis said...

Skøn farve garn. Smukke knapper i lilla.

Godt at du overlevede din datters første ridetime, det er ellers også godt for ryg og nakkeproblemer, så måske du skulle prøve også, men om ikke andet så er det godt at din cykel kan sparer dig for en masse regninger for behandlinger.

Kh. Lis

Strikkeheksen said...

Selvfølgelig strikker du ærmer, tsk ;-)
Ville ønske, nogle flere ville se lyset og sammenhængen mellem motion og velvære, cykl du bare derudaf, Gitte, det er meget billigere ;-)

Mødre må lære at styre sig - sådan er det jo bare, hun skal nok klare sig, den gæve pige :-)
Rigtig god søndag :-)

Helle said...

Sykling er en flott aktivitet. - Bruker den litt for sjelden selv. Var mye flinkere til å benytte den som et fremkomstmiddel før jeg fikk egen bil.

Når det gjelder mønsteret til kjolen "søm og strikk" er det tatt utgangspunkt i Burda 7557. http://sewing.patternreview.com/Patterns/36545. Som du vil se er det gjort mange justeringer underveis. Inspirasjonen var hals-utskjæringen på modellen. Jeg har forlenget overdelen med ca 10 cm. I tillegg har jeg laget en ekstra søm på skjørtet foran for å få mer vidde, samt at jeg la skjørtedelene på skrå på stoffet for å få ekstra tyngde og bedre fall i skjørtet. Ermene har jeg forlenget med ca 10-15 cm. De strikkede båndene ble satt på i mangel av ferdigkjøpte bånd i riktig farge, for å få en ekstra pynt på en ellers veldig enkel kjole. (Veldig hyggelig at du likte den).

Gitte said...

Nu arbejder jeg ved et firma som betaler f.eks. kiropraktor-behandlinger - men - jeg vil hellere slippe alligevel.

Lin - yes - er du også med i den klub?

Eva - du har ret, sådan har jeg slet ikke set på det.

Tak - Helle - tror det er de helt rigtige knapper.

Lis - uha - det er mange år siden jeg sidst sad på en hest. Tror jeg holder mig til jernhesten....

Lene - Enig!!! ps: Ærmerne er færdige....

Helle - Tusind tak for beskrivelsen. Jeg vil kigge på mønsteret, og så se om jeg er så øvet, at jeg kan ændre så meget...

Tine said...

Ærgerligt at jeg ikke var der da du kiggede forbi :-(
Super fine knapper du fandt!

Godt at din ryg har det bedre.
Jeg er sikker på Eva har fat i noget der.
Det er helt sikkert en kombination af cykeltur og garnbutik der gjorde udslaget :-)

Sylvia said...

Jeg trodde sannerlig det var ridetøy som DU skulle ha, Gitte!!! hi hi
Det går bra, vet du. Ikke vær så redd. Ridning er en super sport!
Kjolen din var flott. Hvor mange kjoler har du i skapet ditt, mon tro?

Berit said...

Må vist også til at motionere min cykel - har lige fået den tilbage fra min søster som havde lånt den i 1 år!

Håber knapperne passer flot til Overblik, så den bliver perfekt.

Godt med venindetur - det bliver til for få for mit vedkommende.