Sunday, August 7, 2011

Trængsel på ginen - Grå og lilla kjole

Stoffet har ligget og kigget på mig i ca. 2 år. Det er købt hos Citystoffer i Århus, og jeg faldt bare pladask for det grå stof med lilla blomster! Jeg kiggede ikke på prisen - kun på hvad det var lavet af: bomuld og polyester... Det kan da ikke være særlig dyrt. Ups: 1,5 meter kostede 600 kr. (399 pr. meter). Dankort op og køre igennem.

Så - jeg har slet ikke turdet klippe i det. Lidt galt gik det da også, derfor den grå kant forneden.

Jeg ved godt at Lene siger, at jeg ikke må tale grimt om mine lår, for de kan høre det ;-) - men de er altså pænest, når de er pakket ind!

Jeg har syet løbende på kjolen i sommerferien (for hulen det tager tid....). Helt færdig er jeg ikke, men jeg synes den tegner godt, og så passer kjolen helt perfekt til Overblik.

Mønsteret får man gratis ved købt af stof i Citystoffer.

14 comments:

Helle : said...

Du kan bare det der med en symaskine, den bliver virkelig flot. Tror at I vil klæde hinanden. En skam at vi ikke ses hos Nynne.

Tine said...

Sikke dog noget smukt stof!
Kan godt forstå du bare måtte eje det.
Og hvor er modellen dog smuk!
Den kommer til at klæde både dig og dine lår ;-)

Heidi said...

Wauu den er flot. Både snit og stof.

nynne said...

Kan godt forstå at du faldt for stoffet - hvor er det smukt !
Den grå kant passer da super til - havde aldrig tænkt at den ikke skulle være der - syntes det er en fed detalje !

Kludemutter said...

Ja, det er underligt som man kan passe på sit stof ;)
Jeg gør det også med patchworkstof, for tænk om der kom noget andet det kunne bruges til.

Flot kjole du har fået syet.

De har mange smarte mønstre hos Citystoffer, måske man snart skule tage til Århus på tur.

Yt

Lis said...

Det er jo en ny "lbd" (little black dress) du har fået syet der. Dvs. en kjole du bare kan bruge hele vinteren og se godt ud i den samtidig. Du kan altså noget med nål og tråd. Dejligt, at kende en inspirationskilde som dig.

Kh. Lis

Sukkerknalden said...

Hvor er den altså bare så FLOT!!! Jeg tror jeg snart skal til at tænke i at få mig en kjole selv..
Blev lidt inspireret af at have brudekjole på da jeg blev gift ;)
(Er ellers en leggings/tunika pige, men ikke deciderede kjoler)...

Fru Kahr said...

Puha, jeg kan godt forstå at der skulle et par dybe indåndinger til før du satte satte saksen i stoffet.
Men flot det er den altså:-)

Kirsten Amstrup said...

Den fejl er sør'me rettet flot. Det ser rigtig godt ud med den grå kant.
Det bliver en flot kjole - jeg kan godt forstå, at det lilla og grå ikke var til at komme forbi.

Strikkeheksen said...

Jamen, jeg kan kun sige, at dine lår bliver pakket mere end smukt ind i den kjole - hvor bliver den flot, Gitte :-) Utrolig smukt stof og fejlklip - det kan man ikke se - den grå kant er bare en ekstra flot detalje :-)

Lin said...

Til den pris kan jeg godt forstaa at du kviede dig ved at klippe i det. for hulen da brrrr. Meeeen du har jo den fordel at du bare kan det der med maskinen, og stoffet er saa flot. Den bliver du en laber sild i, og den graa kant "runder" modellen flot af.

Irene said...

Superfin kjole - den bliver bare flot:-)

Berit said...

Så elegant!

Synes faktisk at den grå kan giver et ekstra pift, så den lille fejl faldt heldigt ud.

Gitte said...

Tusind tak for alle de positive kommentarer - ikke mindst til "fejlen" - måske det ikke er så tosset med den grå kant ;-)